sammenlign session med værdi i database
Fra : MooreHøjer

Dato : 06-05-04 16:20

Hej igen igen

Nu har jeg endnu et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med
igen igen...

Jeg har nogle sider som er "restricted area" når brugeren kommer
ind på dem tjekker jeg om de er logget ind ved at tjekke værdien
i Session("loggetind").

Men jeg kan ikke helt få den del af koden, hvor
Session("loggetind") bliver oprettet, til at virke.

Jeg har en session som indeholder brugerens ID som hedder
Session("membersite"). Ideen er så at jeg vil se om
Session("membersite") indeholder en værdi fra tabellen 'login' og
kolonnen 'ID'. Hvis den ikke er det bliver brugeren sendt til
loginformularen, og hvis de er identiske så skal
session("loggetind") oprettes med værdien 'JA', og så skal resten
af indeholdet på siden afvikles.

Jeg har forsøgt med følgende kode:

<%
   Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
   conn.open xDb_Conn_Str

If Session("membersite") <> "Select * from [login] where [id] =
'" & session("membersite") & "'" Then

response.redirect "default.asp"

Else

Response.Write session("loggetind") = "ja"

End If

%>

...og så kommer resten af indholdet på siden.

Men mit problem er at den sender mig tilbage til default.asp selv
om session("membersite") indeholder en værdi fra kolonnen 'ID' (
dette ved jeg fra denne kode <% Response.Write
Session("membersite") %> og det giver den ønskede talværdi).

Så er der nogen der kan fortælle mig hvor det er jeg er gået helt
galt i byen.

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne