ORDER BY bøvl
Fra : Martin

Dato : 06-05-04 16:10

Tilgår en .mdb database gennem ODBC fra et c++ program, tabelstrukturen
er som følger:

'Customer', der indeholder: cusId, navn, tlf
'Reservation', der indeholder: resId, startTid, slutTid, cusId, ryger, osv.

feltet cusId i 'Reservation' tabellen er en fremmednøgle fra 'Customer'

Det jeg gerne ville kunne er at sortere de reservationer jeg får ud af
et select statement udfra kundens navn, men hvordan dælen gør jeg
nemmest det?

Altså i pseudokode noget i stil med:
"SELECT * FROM Reservation ORDER BY (kundens navn, baseret på cusId)"

MVH
Martin Clemmensen

Fra : Jan Bachman

Dato : 06-05-04 17:16

On Thu, 06 May 2004 17:09:39 +0200, Martin <no@mail.invalid> wrote:

> [...]
>nemmest det?
>
>Altså i pseudokode noget i stil med:
>"SELECT * FROM Reservation ORDER BY (kundens navn, baseret på cusId)"

Nedenstående SQL er i Access dialekt:

select reservation.*
from reservation
inner join customer on reservation.cusID = customer.cusID
order by customer.navn;

/Jan