IP-adresser...
Fra : Magnus

Dato : 06-05-04 14:32

Hvordan er det med disse IP-adresser?

Via Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") henter jeg ip-adressen og gemmer
den samme med den afgivne stemme i mit afstemningssystem.
Men hvad kan jeg finde ud af om den besøgende ud fra de ip-numre og kan jeg
lave en sikker "afvisning" af input fra netop den bruger af hjemmesiden uden
at det rammer uskyldige.

Det er for at kunne afvise den megen "spam" som jeg ofte modtager til min
hjemmeside fra afte de samme personer og som jeg nu skal slette manuelt.

Så ville jeg høre om jeg inden der blev stemt eller skrevet i mit forum
kunne tjekke om ip-adressen var en af de "banned" og derved undlade at
skrive input på siden.

Er det måden at gøre det på?

/Magnus

Fra : Peter

Dato : 06-05-04 15:16

> Så ville jeg høre om jeg inden der blev stemt eller skrevet i mit forum
> kunne tjekke om ip-adressen var en af de "banned" og derved undlade at
> skrive input på siden.
>
> Er det måden at gøre det på?

Hvis han har fast ip-nummer (det samme hver gang) kan du gøre det.
Hvis han har dynamisk ip-nummer hjælper det ikke meget.

Måske kan du tjekke på tekst-indholdet ?
Hvis han hver gang henviser til f.eks. samme produkt eller hjemmeside

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/billag/html/index.html

Fra : VagnT

Dato : 06-05-04 15:27

> Men hvad kan jeg finde ud af om den besøgende ud fra de ip-numre og kan jeg
> lave en sikker "afvisning" af input fra netop den bruger af hjemmesiden uden
> at det rammer uskyldige.

Hej Magnus,

De billigste ADSL opkoblinger, kabelnet m.v og de der bruger dial-in modem har
ikke fast IP-aresse. Det er derfor ikke muligt at lave en sikker afvisning ved
hjælp af IP-aressen.

mvh

VagnT

- Pædagogiske tutorials på dansk