Jagtprøve
Fra : H.S.

Dato : 06-05-04 13:40

Øv, jeg dumpede knageme til jagtprøven i går.
Kom fint igennem teorien med 2 fejl, men fik 2 fejl på
afstandsbedømmelsen. - hvilket er for dumt, for jeg kunne jo godt se den
hjort var for langt ude.... !! :-/

Nu skal jeg op igen torsdag 13/4 - til den praktiske del af jagtprøven....

Hvordan kan jeg bedst øve mig i afstandabedømmelse ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Wagner

Dato : 06-05-04 13:50

Lav papfigurer af de forskellige dyrearter.
Få en uvildig person til at stille figurerne op på de afstande de måtte stå
på til jagtprøven.
Sørg for at figurerne stilles op i forskellige terrænner.
Og øv dig så....Held og lykke..
Wagner

Fra : Per

Dato : 06-05-04 15:32

On Thu, 6 May 2004 14:39:35 +0200, H.S. wrote:

> [...]
>
> Nu skal jeg op igen torsdag 13/4 - til den praktiske del af jagtprøven....
>
> Hvordan kan jeg bedst øve mig i afstandabedømmelse ?

Hej
Du kan øve dig når du er ude og gå tur. Vælg et punkt lidt fremme ad vejen,
gæt afstanden og tæl skridt. Du kan kontorlere på en kendt afstand hvor
meget du skal strække ud for at tage skridt på en meter - eller hvor langt
du når på eks. 10 skridt, hvis du vil undgå den lidt sjove gangart
Det er fint med en fornemmelse af hvor store de forskellige dyr ser ud på
forskellige afstande, men det er også godt at have en fornemmelse af
afstanden uanset dyrets størrelse.

MVH Per

Fra : Olfot

Dato : 06-05-04 15:43

Bare på med vanten igen... men 13/4 ..det er der sørme langtid til

/jr

Fra : H.S.

Dato : 10-05-04 11:27

"Olfot" <idfg@sdjf.dk> skrev i en meddelelse
> Bare på med vanten igen... men 13/4 ..det er der sørme langtid til

ohh.. 13/5 selvfølgelig

Fra : Casper

Dato : 10-05-04 12:20

On Thu, 6 May 2004 14:39:35 +0200, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nu skal jeg op igen torsdag 13/4 - til den praktiske del af jagtprøven....
>
>Hvordan kan jeg bedst øve mig i afstandabedømmelse ?

Jeg øvede på følgende måde:

Find en genstand du vil bedømme afstand til (busk, lygtepæl, skilt
mv). prøv at forneme afstanden på jorden. Prøv nu at halvere afstanden
og fokusér på punktet mellem dig og genstanden. Jeg syntes det var
nemmere at bedømme "den halve" afstand.

Jeg dumpede også på afstandsbedømmelsen første gang jeg var oppe. I
mit tilfælde tror jeg det var nerver, for en uge efter (uden øvelse)
gik jeg rent igennem.

Knæk og bræk på torsdag!

Casper

Fra : H.S.

Dato : 14-05-04 07:48

"Casper" <casper.andrea@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse
> Knæk og bræk på torsdag!

Takker, jeg tror det hjælp, for jeg 'rendte' nemlig fejlfrit igennem !

Fra : Casper

Dato : 14-05-04 12:16

On Fri, 14 May 2004 08:47:31 +0200, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

>"Casper" <casper.andrea@FJERNpc.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Takker, jeg tror det hjælp, for jeg 'rendte' nemlig fejlfrit igennem !

T'løk... og velkommen i "klubben"

Casper

Fra : H.S.

Dato : 14-05-04 15:00