Opsætning af php.ini til "mail function"
Fra : Lars K.

Dato : 06-05-04 12:58

Hej

Hvordan skal jeg sætte "mail function" for at benytte en ekstern smtp
server? fx mail.udbyder.dk

Jeg benytter Debian og php4. Jeg har ikke installeret "sentmail" og pt.
står der følgende i min php.ini:

; For Unix only. You may supply arguments as well (default: 'sendmail -
t -i').
sendmail_path = sendmail -t -i

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Aggeboe

Dato : 07-05-04 20:59

Lars K. wrote:
> Hej
>
> Hvordan skal jeg sætte "mail function" for at benytte en ekstern smtp
> server? fx mail.udbyder.dk

Så vidt jeg har fattet skal du have installeret en mail server lokalt,
som f.x. sendmail, qmail, etc.

Var det svaret du ledte efter eller har du installeret en mail server og
skal bare have sat "sendmail_path" optionen i php.ini? Her skal du
angive stien til dit mail server program...

Se evt. mere på http://www.php.net/mail

/Aggeboe

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-05-04 22:13

Aggeboe <241101@nospam.dk> writes:

> Så vidt jeg har fattet skal du have installeret en mail server lokalt,
> som f.x. sendmail, qmail, etc.

Korrekt. Det er kun windows versionen af PHP der tillader at bruge en
ekstern mailserver.

> Var det svaret du ledte efter eller har du installeret en mail server
> og skal bare have sat "sendmail_path" optionen i php.ini? Her skal du
> angive stien til dit mail server program...

Hvis der ikke oenskes en lokal mailserver kan programmet nbsmtp bruges
som relae.

- Jacob Atzen

Fra : Lars K.

Dato : 08-05-04 10:29

In article <87wu3oj5zq.fsf@morpheus.aub.dk>, jacob@aub.dk says...

> Korrekt. Det er kun windows versionen af PHP der tillader at bruge en
> ekstern mailserver.

OK, så må jeg jo igang med at installerer en mail-server som kan bruge
en extern smtp. Jeg takker

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 08-05-04 13:34

Lars K. wrote:
> OK, så må jeg jo igang med at installerer en mail-server som kan bruge
> en extern smtp. Jeg takker

Hvis du ikke vil bruge en intern server, kan du benytte PEARS Mail
klasse, den kan benytte eksterne mailservere:
http://pear.php.net/manual/en/package.mail.php

--
excuse of the day : greenpeace free'd the mallocs
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-05-04 23:24

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> Korrekt. Det er kun windows versionen af PHP der tillader at
> bruge en ekstern mailserver.

Hvad er årsagen til at *nix versionerne ikke har denne option ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-05-04 00:27

On 09 May 2004 22:24:02 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

>Hvad er årsagen til at *nix versionerne ikke har denne option ?

Man antager, at *nix-versioner har en lokal daemon kørende til
behandling af mail. Denne behøver så heller ikke at lave andet end at
smart-relay'e videre til udbyderens mailserver, men det ikke en
beykmring for PHP-administratoren.

En mulighed er dog at bruge en PEAR-pakke, fx Net_SMTP:
http://pear.php.net/package/Net_SMTP

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")