Mere sessions
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-05-04 09:37

Hej,

Kan nogen forklare mig hvor jeg skriver flg.:

Hvis sessionen "login" er "true" skal der redirectes til /galleri/, ellers
skal html vises:
osv.

---------------

Hvis session "login" IKKE er "true" skal der redirectes til ../forkert.html,
ellers skal php-scriptet køre:
<?php
osv.
osv.
?>

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-05-04 14:43

Rasmus Nielsen wrote:
> Kan nogen forklare mig hvor jeg skriver flg.:
>
> Hvis sessionen "login" er "true" skal der redirectes til /galleri/, ellers
> skal html vises:
> osv.

<?php
session_start();
if($_SESSION['login']=='true') {
   header("Location: /gallery/");
   exit();
}
?>
osv.

> ---------------
>
> Hvis session "login" IKKE er "true" skal der redirectes til ../forkert.html,
> [...]

<?php
session_start();
if($_SESSION['login'] != 'true') {
   headert("Location: ../forkert.html");
   exit();
}
//resten af din php her...
?>

Går ud fra "true" er en streng. Redirects opfylder ikke standarderne
(bør være med http://mitdomain.dk/min.fil.html). Og der bør nok være
lidt tjek af om sessionen overhovedet eksisterer (burde dog ikke gøre
nogen forskel her) :)

mvh
Johan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-05-04 21:47

Hmm...

Det virker ikke helt:

session_start();
if($_SESSION['login'] != 'true') {
header("Location: http://www.domæne.dk/forkert.html");
exit();
}
redirecter altid til forkert.html, uanset om sessionen er true.

session_start();
if($_SESSION['login']=='true') {
header("Location: http://www.domæne.dk/galleri");
exit();
}
redirecter aldrig, selvom sessionen er true.

Hvis det kan hjælpe er her det script, som sætter sessionen:
<?php
if($_REQUEST['password'] == "XXX" || $_REQUEST['password'] == "XXX1") {
$_SESSION['login'] = 'true';
} else {
header('Location: http://www.domæne.dk/forkert.html');
}

if($_SESSION['login']=='true') {
header('Location: www.domæne.dk/galleri');
}
?>

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 06-05-04 22:21

Rasmus Nielsen <postmaster@rasmusn.dk> wrote:
> Det virker ikke helt:
>
> [snip]

> Hvis det kan hjælpe er her det script, som sætter sessionen:
> <?php

session_start();

> if($_REQUEST['password'] == "XXX" || $_REQUEST['password'] == "XXX1")
> [...]

Hvad med også at kalde session_start() i det script?

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-05-04 23:01

> Hvad med også at kalde session_start() i det script?

Og det løste alle mine problemer!

Tak for det!

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.