Hvilken Printer skal jeg købe?
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 06-05-04 09:08

Hejsa

Jeg står og skal ud og have en god billig printer, regnede med en farve
inkjet.

JEg har kigget på et par stykker fra Epson som lyder ret gode.

Det drejer sig om:

Epson C84: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45223
Epson Stylus 915 + 925 : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70902 +
Epson R200: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74492

De ser allesammen ret lækre ud og ligger i et godt prisleje omkring de
1000kr. Den umiddelbare forskel jeg sådan kan finde er udskriftshastigheden.
915-925 ligger ret lavt med 8 sider i minutter og C84 ligger på en 22 sider.
Men, er 915+925 en bedre printer til fx. foto, så har udprintshastigheden
ikke det store at sige, jeg overlever nok

Den skal hovedsageligt bruges til:

- Covers i ok kvalitet
- Photo i god kvalitet
- Opgaver i god kvalitet
- + det løse i ok kvalitet

Det vil nok være et relativt lavt forbrug den skal dække, men aligevel har
en ok blækøkonomi da også lidt at sige, men ikke det vigtigste.

Er der nogle som har erfaringer med ovenstående printere? Er der nogle som
kan foreslå andre alternativer til ovenstående behov? Har selvfølgelig også
kigget på HP, men de træder ikke så meget frem i mine øjne mere?

Alt info tages imod med kyshånd

Takker
Peter

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-05-04 09:43

Peter Tønnesen wrote:
> Epson C84

Vil jeg kalde en alm. printer, dog bruger den 4
patroner og skriver i en opløsning op til 5760dpi.
Fotokvaliteten er nogenlunde, der skrives med
177 dysser og blækdråber på 3 pico liter.
142 sek for et foto i ukendt størrelse!
http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/styc84/spec.htm

> Epson Stylus 915

Vil jeg kalde middelmådig fotoprinter, den bruger
6 patroner og skriver med 240 i op til 5760dpi med 4pl.
111sek for et billede på 20,3x25,4cm.
http://www.epson.no/products/printers/inkjet/stypho915/spec.htm

> + 925

Samme som 915.
202sek for et billede på 20,3x25,4cm.
http://www.epson.no/products/printers/inkjet/stypho925/spec.htm

> Epson R200

Vil jeg kalde en god fotoprinter, for det første skriver
den med 6 patroner og skriver op til 5760x1440dpi
med 540 dysser og blækdråber på 3 pl.
36sek for et foto i størrelse 10x15cm og mon ikke det
er ca. det dobbelte for 20,3x25,4cm altså 72sek?
http://www.epson.dk/products/printers/inkjet/styphor200/spec.htm

> De ser allesammen ret lækre ud og ligger i et godt
> prisleje omkring de 1000kr.

Ja, jeg vil personligt heller ikke give mere for en printer
til hjemmebrug.

> Den umiddelbare forskel jeg sådan kan finde er
> udskriftshastigheden. 915-925 ligger ret lavt med 8
> sider i minutter og C84 ligger på en 22 sider.

C84 er hurtigst i sort tekst med 22sider/min, ja.
R200 skriver 15sider/min i sort tekst.
925 skriver 8,5 sider/min med sort tekst og 915
skriver kun 7,8 sider/min.

> Men, er 915+925 en bedre printer til
> fx. foto, så har udprintshastigheden ikke det store
> at sige, jeg overlever nok

R200 er hurtigere end 915+925 og skriver noget bedre
fotos ud!

> Den skal hovedsageligt bruges til:
>
> - Covers i ok kvalitet
> - Photo i god kvalitet
> - Opgaver i god kvalitet
> - + det løse i ok kvalitet

Jeg kunne ikke forestille mig R200 ikke kunne lave
nogle af disse ting tilfredsstillende. Vi sælger den på
mit arbejde og bliver mere og mere imponeret over
den. Når papiret kommer ud er farven allerede
knas-tør!

> Det vil nok være et relativt lavt forbrug den skal dække,
> men aligevel har en ok blækøkonomi da også lidt at sige,
> men ikke det vigtigste.

Tjaa, 6 patroner er da med til at gøre det lidt mere
besparende istedet for de printere hvor der kun er
2 patroner i.

> Er der nogle som har erfaringer med ovenstående
> printere?

Kun at vi har haft en R300 fremstillet i butikken og R200
er magen til, dog har R300 kortlæser indbygget.

> Er der nogle som kan foreslå andre alternativer
> til ovenstående behov?

Til fotos tror jeg ikke der findes nogen bedre i denn
prisklasse end R200.

> Har selvfølgelig også kigget på HP, men de træder
> ikke så meget frem i mine øjne mere?

Nej, det er også min vurdering, vores butik er mere
eller mindre begyndt at handle Epson istedet, da
kunderne vil have billige fotoprintere i ok kvalitet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.