Indvoldsorme
Fra : Tjinca

Dato : 06-05-04 08:47

Jeg har desperat brug for hjælp. Flere af mine fisk (guppyer) har i nogen
tid haft meget oppustet maver, og der har stikket noget rødt ud af
endetarmen på dem. Jeg har længe været i tvivl om hvad det kan være, men
idag ser jeg hos en af de værst angrebne fisk at det drejer sig om røde orme
der er ved at bryde ud igennem bugen på den.

Jeg kan se, at en del af dem nok ikke kan reddes, men hvordan kan jeg ellers
behandle sådan noget i fremtiden? (Desværre er det lidt svært at stille en
diagnose før den første orm titter ud af endetarmen, og der er det vel for
sent i de fleste tilfælde.)

Fiskede i øvrigt efter levede foder i en nærliggende sø for ca 1 uge siden,
kan de mon være parasitterne derfra som har sat sig?

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-05-04 08:57

Tjinca wrote:
> [...]
>
> Fiskede i øvrigt efter levede foder i en nærliggende sø for ca 1 uge siden,
> kan de mon være parasitterne derfra som har sat sig?

Meget sandsynligt.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og