Køb af headset
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 05-05-04 22:44

Hej,

Jeg skal have mig et headset, og er kommet frem til disse to:

Logitech Extreme PC Gaming Headset
Logitech Internet Chat Headset

Prisen er rimelig syntes jeg, formen er god (jeg vil gerne have et headset
hvor stangen går om bag ørene og ikke over hovedet) og de ser ud til at få
ok anmeldelser, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket det skal være, så
er der nogen der har erfaringer med disse to headsets?

Det skal primært bruges til Skype, men også spil, så det er vigtigt at man
kan høre hvor lydene kommer fra.

Mvh. Jacob

Fra : René Jensen

Dato : 06-05-04 03:00

Jacob Nielsen wrote:
> [...]
> Logitech Internet Chat Headset
>
> Prisen er rimelig syntes jeg, formen er god (jeg vil gerne have et headset

Du mener vel synes og ikke syntes ... ?

> hvor stangen går om bag ørene og ikke over hovedet) og de ser ud til at få
> ok anmeldelser, men jeg kan ikke beslutte mig til hvilket det skal være, så
> er der nogen der har erfaringer med disse to headsets?

Har du prøvet at kigge på andre alternativer? F.eks.
http://www.pcheadset.dk/ hvor der forhandles Plantronics, som er en
markeds førende indenfor headset, både alm. telefoni og computer.

> Det skal primært bruges til Skype, men også spil, så det er vigtigt at man
> kan høre hvor lydene kommer fra.

Personlig foretrækker jeg Ventrilo, der er lydkvaliteten væsentligt
bedre end Skype, som jeg i øvrigt finder ganske besværligt at benytte i
forhold til hvad den skal kunne.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-05-04 08:18

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> skrev i en meddelelse
> Personlig foretrækker jeg Ventrilo, der er lydkvaliteten væsentligt
> bedre end Skype, som jeg i øvrigt finder ganske besværligt at benytte i
> forhold til hvad den skal kunne.

Er det ikke noget med at Skype installerer en del spyware (jeg har ikke
prøvet det endnu)? Hvordan ser det ud med Ventrilo på det område?

Fra : René Jensen

Dato : 06-05-04 10:33

Per Nielsen wrote:
> Er det ikke noget med at Skype installerer en del spyware (jeg har ikke
> prøvet det endnu)? Hvordan ser det ud med Ventrilo på det område?

Det skulle ikke undre at Skype kommer med spyware.
Ventrilo er et open-source projekt, og det lyder altid godt i mine ører.
Selvf. har det ikke så fancy GUI, men har man først sat sine
mic-settings op så kører det.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Thomas

Dato : 06-05-04 08:35

"René Jensen" <not4u2know@privacy.org> wrote in message

> Du mener vel synes og ikke syntes ... ?

Du behøver ikke kommentere folks stavefejl.

> Personlig foretrækker jeg Ventrilo, der er lydkvaliteten væsentligt
> bedre end Skype, som jeg i øvrigt finder ganske besværligt at benytte i
> [...]

Nu bruger manden altså Skype og dem han taler med ligeså. Skype virker fint
som alternativ til telefonen. At Skype skulle være besværlig, kan jeg ikke
nikke genkendende til.

Mvh

Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 06-05-04 10:38

Thomas wrote:
> Du behøver ikke kommentere folks stavefejl.

Det er ikke en decideret stavefejl, da det er stavet korrekt, men
betydningen er af de to stavelser er vidt forskellige, og derfor vil
sætningen give to forskellige meninger.

> Nu bruger manden altså Skype og dem han taler med ligeså. Skype virker fint
> som alternativ til telefonen. At Skype skulle være besværlig, kan jeg ikke
> nikke genkendende til.

Ja, og? -Har jeg måske sagt at han *skal* bruge Ventrilo?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Jan Dahl

Dato : 06-05-04 15:35

Bare gør dig klart om de skal være lukkede eller ej. Det er nogle gange
meget rart at kunne høre hvad der sker omkring en selvom man kører feks.
skype, men hvor de lukkede ikke presser på ørene, koster lidt mere men
lukker anden lyd ude. Altec lancing og trust laver også nogle billige sets
til omkring 120kr.

Mvh Jan

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-05-04 00:38

"Jan Dahl" <jandal@hotmail-remove-.com> wrote in message news:<409a4d1d$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> skype, men hvor de lukkede ikke presser på ørene, koster lidt mere men
> lukker anden lyd ude. Altec lancing og trust laver også nogle billige sets

Det skal _ikke_ være lukkede, derfor de to bud jeg fandt frem til. Jeg
har nogle lukkede høretelefoner fra Denon (de største af dem), men jeg
har brug for et headset der går bag om ørene, kan bare ikke bestemme
mig til hvilket et af de to jeg skal købe..

Mvh. Jacob

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 05-05-04 10:25

> [...]
> http://www.pcheadset.dk/ hvor der forhandles Plantronics, som er en
> markeds førende indenfor headset, både alm. telefoni og computer.

Blev ligefrem helt hooked på DSP-500 :)
Hvis der er andre der skulle ske at blive det så kan det købes
hos boomtown for 750kr. Billigste på edbpriser er 995 og på
nævnte adresse er det helt oppe på 1195.
Det må jo siges at være nogle penge at spare.

/Kenneth

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 07-05-04 00:35

René Jensen <not4u2know@privacy.org> wrote in message news:<c7c61c$20v$1@news.net.uni-c.dk>...

> Du mener vel synes og ikke syntes ... ?

Slåfjel :)

> Har du prøvet at kigge på andre alternativer? F.eks.
> http://www.pcheadset.dk/ hvor der forhandles Plantronics, som er en
> markeds førende indenfor headset, både alm. telefoni og computer.

Jeps, men svjv. er der ingen af Plantronics' der går bag om ørene, og
har i forvejen god erfaring med Logitech.

Det må jeg prøve så :)

Mvh. Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 13:28

> Logitech Extreme PC Gaming Headset
> Logitech Internet Chat Headset

Logitech Extreme PC Gaming Headset

Kun pga. navnet :D
"Extreme PC Gaming" lyder sgudda federe end "chat"

Christian

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 09-05-04 14:29

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> wrote in message

> Logitech Extreme PC Gaming Headset
>
> Kun pga. navnet :D
> "Extreme PC Gaming" lyder sgudda federe end "chat"

Præcis :) Et styk Gaming Headset bestilt...

MVh. Jacob