ICQ-fejl ?
Fra : Mikael Jensen

Dato : 01-05-01 09:03

Vi er to, der deler en netforbindelse fra stofa, gennem en hub.
Der er så opstået det problem at jeg ikke kan modtage filer fra icq, men det
kan han godt.......
Er der nogen der har en ide om hvad man kan gøre?

Fra : Hans Peter

Dato : 01-05-01 10:23

Det er ikke en fejl, men fordi I ikke deler forbindelsen med et ordenligt
program der gør at man ikke kan lave en direkte forbindelse til pc'en.

på den maksine der ikke kan modtage over ICQ, kan du helle rikke sætte en
ftp server eller httpd server op...

Fra : Mikael Jensen

Dato : 01-05-01 22:18

Hvad kan jeg så gøre ?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 01-05-01 23:26

Mikael Jensen wrote:

> Hvad kan jeg så gøre ?

Sætte en NAT/masqurade server op til at dele forbindelsen - eller
konfigurere det på routeren.

Rasmus

--
[...] Note that 120 sec is defined in the protocol as the maximum