kattelemsspørgsmål
Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-05-04 20:05

Hejsa!

Håber virkelig I kan besvare de par spørgsmål jeg har

Vi skal måske til at bygge et bjælkehus, så vi er ved at forberede og finde
ud af et par ting. Det er jo altid godt at være forberedt, hvis det nu kan
lade sig gøre.

Hvis vi flytter skal vores tre vidunderlige puslinger selvfølgelig have en
løbegård. Vi ville egentlig gerne have det sådan at de har fri adgang til
den igennem en kattelem. Først ville vi have bygget den ind i væggen, men
hvis man tænker fremad, er det jo ikke så fedt for dem der evt kommer til at
købe huset efter os og de ikke har kat. Man murer jo ikke bare lige sådan et
hul til igen i et bjælkehus.

Her kommer spørgsmålet så: Kan man sætte sådan en lem i et vindue?
Og hvor stor skal sådan en kattelem være? Vores maine coon vejer efterhånden
over 8 kg.

På forhånd tak

Mvh Kari

Fra : mette helgren

Dato : 05-05-04 20:19

> [...]
>
> Her kommer spørgsmålet så: Kan man sætte sådan en lem i et vindue?
> Og hvor stor skal sådan en kattelem være? Vores maine coon vejer efterhånden

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg kender nogen der har fået deres
glarmester til at udskifte en rude med plexiglas, og deri indbygge en
kattelem. De har så lavet en stige op til vinduet som kattene kan gå op
ad.
Jeg håber det lykkes for jer. Mange hilsner Mette.

Med venlig hilsen
mette helgren
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 05-05-04 20:42

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her kommer spørgsmålet så: Kan man sætte sådan en lem i et vindue?
> Og hvor stor skal sådan en kattelem være? Vores maine coon vejer
efterhånden
> over 8 kg.

Vi har kattelem i en terrassedør med sprossede vinduer. En af de nederste
ruder er simpelthen skiftet ud med en plade af vandfast krydsfiner i samme
tykkelse som ruderne, hvori der sidder en standard kattelem. Det er meget
nemt at sætte ruden tilbage i, hvis man ikke længere ønsker lemmen bevaret.
Standardstørrelsen kan Alladin på 10 kg godt knibe sig igennem, -omend det
ikke er udpræget elegangt

Min far har netop bygget nyt, arkitekttegnet hus, og der var et krav at
arkitekten skulle sørge for kattelem

MVH Mette

Fra : zasha

Dato : 06-05-04 12:25

> "Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> >
> klip> > Og hvor stor skal sådan en kattelem være? Vores maine coon vejer
> efterhånden
</klip>

Jeg ville nok lige låne en kattelem med hjem for at se om katten kunne komme
igennem. Mulle på 7.8 kg. kan kun lige komme igennem kattelemmen, som var
den største jeg kunne få dengang. Ellers er der jo hundelemme :)

Min kattelem måler 19x21 cm iøvrigt og har gennemsigtig klap (jeg har en
anden kattelem med grå klap, og den kan de simpelthen ikke finde ud af at
bruge) og så er den 4-vejs, hvilket jeg er utroligt glad for *smil*
(4-vejs: kun ind, kun ud, både ind og ud eller helt lukket og den er nem at
bruge i hverdagen)
Mærket er CatMate

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi