sammenføring af katte og ilder
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-05-04 19:17

jeg står jo i den lykkelige situation at jeg her i weekenden skal til
jylland og hente min nye baby ;)
sagen er bare den at min nye baby er en ilderpige på 1½ år ;)
nu er det så at jeg søger hjælp hos alle jer dejlige mennesker, til hvordan
jeg bedst griber det an med hende og mine skønne misser....
jeg ved tålmodighed er en dyd, og jeg har sat mig ind i ilderopdragelse så
godt jeg overhovedet kan, men jeg ville gerne have nogle konrete ideer til
hvordan jeg får Sisse introduceret til katteflokken uden den store
kontroværs.....

min ide var at placere buret med Sisse på sin plads, og så se hvad der sker
den første times tid.... derefter tage hende ud, og lade hende løbe lidt
omkring i rummet (og kun det ene rum indtil videre, tør ikke lade hende løbe
på trapperne her i huset ;) ) uden at der var andre end mig og hende i
rummet, sådan at hun få en fornemmelse af sit nye hjem, og sin nye mor.....
og derefter tage det lidt på fornemmeren......
min teori er at den første kat der tør op overfor hende er sweety, hvilket
jo kun vil være godt, da hun primært er anskaffet for at være modspil til
ham ;)

men jeg er naturligvis også lidt obs overfor Linda som jo efterhånden tuller
rundt med en pæn lille mavse på....
hun er halvgående nu ;)

så kom frit ud af busken med jeres guldkorn til hvordan jeg bedst
introducerer den lille pige til flokken ;)
--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg:

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-05-04 10:00

Hej Sabina

Tillykke med det nye familiemedlem *GG* den vil garanteret bringe liv i
huset eller skal jeg sige endnu mere liv i huset. Da vi i sin tid fik
familien udvidet med en ilder
greb jeg det an stort set som man gør ved sammensætning af voksne katte, der
er den fordel at ildere ikke kan hoppe så højt, så vi satte en plade i
døråbningen, så kunne kattene bringe sig uden for rækkevidde af den
"underlige" kat hvis de følte at det var for farligt det havde den
"bivirkning" at der konstant sad en kødrand af katte og blokerede døren den
første uges tid. Nogle af
kattene blev aldrig helt trygge ved den og andre elskede deres
turbo-legekammerat.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-04 16:48

Marianne Hellemose wrote:
> Hej Sabina
>
> Tillykke med det nye familiemedlem *GG* den vil garanteret bringe
> liv i huset eller skal jeg sige endnu mere liv i huset.

fniz, det er jo planen....
jeg kan dog godt se det måske er lidt overkill med både en ilder nu, og så
killinger om en lille måned.... men vi må jo se hvordan det går.....
heldigvis er huset stort, så de kan sagtens isoleres...

> [...]
> kødrand af katte og blokerede døren den første uges tid. Nogle af
> kattene blev aldrig helt trygge ved den og andre elskede deres

tihi... jeg er også ret glad for at jeg har glasdørene, og at de ikke er
helt tætte, for jeg regne med at bruge dem til at lave en
"afstandsintroduktion" for dem alle..... ;)
men ellers skal jeg da huske den med pladen....

btw, nu du er her..... har Rasmine nogensinde kendt en ilder? og hvis ja,
hvordan tog hun det??
hun er sådan set den eneste jeg er i tvivl om har mødt sådan et kræ før...
jeg ved de to andre ikke har*G*

og iøvrigt... hvordan er det gået med din flytning og sådan??

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 06-05-04 17:52

*GG* næh Rasmine har aldrig haft fornøjelsen af at møde en ilder så jeg
tør ikke komme med et bud på hvordan hun reagere, men hvis hun ligner sin
mor på det punkt vil hun tage det rimelig roligt.

Flytningen..........tjoo, jeg rykkede jo ind uden istandgørelse så det
prøver jeg at samle mod til at gå igang med, og samtidig stod min søn uden
bopæl på
grund af et nylig afsluttet forhold, så han fandt det passende at komme hjem
til moaar, medbringende alle sine dyr, 13 slanger, 15 rotter og en
sugar-glider så min lille 2-værelses er booket op med terrarier og bure, så
jeg er nødt til at gå ud på altanen hvis jeg skal skifte mening
og som prikken over i'et nedkom hans boa med 20 unger som der så også
skulle laves plads til, men så har jeg da tid til at gå og planlæge hvordan
her skal se ud når det engang kun bliver mig og kattene *GG*

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 06-05-04 13:41

Sabina Hertzum wrote:
> jeg står jo i den lykkelige situation at jeg her i weekenden skal til
> jylland og hente min nye baby ;)
Tillykke :) Lidt af en udfordring du har kastet dig over ;)

Har du prøvet hos Den Danske Ilderforening?
http://www.ilder.dk/
De må kunne komme med gode råd..?

/M

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-04 16:45

maz wrote:
> Tillykke :) Lidt af en udfordring du har kastet dig over ;)

tak*G*
og ja, jeg ved det er en udfordring, men jeg har ønsket mig en ilder i snart
10 år, og nu hvor min mand er begyndt at rejse meget i arbejds-medfør kunne
tiden ikke passe ret meget bedre....
nu har jeg nemlig både tiden og overskuddet til at kaste mig over
udfordringen, ligesom min søn nu er så stor at han vil kunne få stor glæde
af hende, OG sætte sig i den fornødne respekt ;)

> Har du prøvet hos Den Danske Ilderforening?
> http://www.ilder.dk/
> De må kunne komme med gode råd..?

jeg har kigget på forskellige ildersites (også ilderforeningens), men de
fleste kommer kun med råd om sammenføring af ildere, eller om introducering
af hvalpe.... ikke rigtigt noget om voksne ildere og katte ;)
men ellers tak for rådet ;)

Fra : Denise

Dato : 06-05-04 17:26

Hej Sabina
Har du ingen forbindelse med Helle Andersen ? For hun ved jo alt om det der.

--
Hilsen Denise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-05-04 21:43

Denise wrote:
> Hej Sabina
> Har du ingen forbindelse med Helle Andersen ? For hun ved jo alt om
> det der.

ja, jeg ved Helle ved sådan noget, men nej, jeg har ikke haft kontakt til
hende, siden hun forlod gruppen her.... jeg har faktisk konsulteret hendes
hjemmesider også, men det var mere historiefortælling, i stedet for
sammenføringsråd.....

;)

Fra : Kate

Dato : 07-05-04 13:00

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> ja, jeg ved Helle ved sådan noget, men nej, jeg har ikke haft
> kontakt til hende, siden hun forlod gruppen her.

Jeg vil da foreslå at du skriver til hende. Jeg havde heller ikke haft
kontakt til hende siden hun forlod gruppen, men skrev alligevel til
hende i forbindelse med Lantes tænder, jeg vidste at Chabél havde haft
tandproblemer og Helle var meget hjælpsom.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.