Oj. For en vakthund jeg har
Fra : Alf Ivar Tronsmo

Dato : 05-05-04 16:51

I går var jeg på fisketur og kom tilbake rundt halv ett om natta. Kona og
alle de andre i huset hadde lagt seg. Jeg åpner døra, går rett inn og tar av
meg sko og jakke.

..... Ingen reaksjon.

Jeg tenker : Hvor er min store farlige schæfer ?

Jo, se der du. Der ligger jo lille pusen og sover.

Ok. Hun kjente kanskje skrittene mine.... Men reagerer hun når andre kommer
til oss....?

--

Alf Ivar
www.tronsmo.com

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-05-04 17:07

"Alf Ivar Tronsmo" <a-tronsm@online.no.invalid> writes:

> [...]
>
> Jo, se der du. Der ligger jo lille pusen og sover.
>
> Ok. Hun kjente kanskje skrittene mine.... Men reagerer hun når andre kommer

Sådan var vores den gamle også. Og det var netop skridtene han kendte.
Det fandt vi ud af en dag min mor havde fået et skab over foden og kom
hjem efter far og Alfred var gået i seng. Naturligvis haltede hun lidt
og det resulterede i en meget bister udseende hund med rejste børster
og overlæben kraftigt tilbagetrukket. Mor siger, at han knurrede så
hun blev decideret bange for ham. Så snart hun snakkede til ham, kom
han logrende hen til hende.

Så fra den dag var vi ikke længere så sikker på at han bare ville
logre eller sove videre, hvis der skulle komme uindbudte gæster.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Alf Ivar Tronsmo

Dato : 05-05-04 17:42

"Trine Kornum Christiansen"
> [...]
> og overlæben kraftigt tilbagetrukket. Mor siger, at han knurrede så
> hun blev decideret bange for ham. Så snart hun snakkede til ham, kom

Og jeg kom en sen natt lettere animert tilbake fra fest. Da måtte kona holde
igjen Bixi. Hun likte slett ikke måten herren var på....

--
Alf Ivar

Fra : Pwh

Dato : 05-05-04 19:08

Alf Ivar Tronsmo wrote:

> Og jeg kom en sen natt lettere animert tilbake fra fest. Da måtte
> kona holde igjen Bixi. Hun likte slett ikke måten herren var på....

LOL

/Jens

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 05-05-04 20:49

Hej Alf.
Du kan være 100% sikker på din hund skal nok reagere hvis der kommer nogen
hos jer som ikke har noget at gøre hos jer.
min han schæfer var godt nok 4 år før han virkelig reagerde, men der var
det også nødvendigt, jeg lå syg med indfluenza og her var temlig mørkt og
lige pludselig blev der lyst ind i entrenen med en lomme lygte, og han
tændte total af og fik dem drevet væk( indbruds tyve) ellers var han en
meget stille og rolig hund, ja! jeg havde min tvivl på et tidspunk om han
var noget værd som vagthund, med det beviste han så sandlig der, han
reagerede kun når det var nødvendig, så det er jeg sikker på din hund også
vil gøre.
Hilsen Susanne.