hvor lang tid skal det tage at konvertere ~
Fra : Cykellapper

Dato : 05-05-04 16:10

Hej!

D. 3/3 i år skrev jeg her, at port 25 på min TDC MBB ADSL var blevet lukket.
Ugen efter bestilte jeg en konvertering fra PPPoE til DHCP. Intet problem, fik
jeg at vide. Konverteringen ville ske i løbet af et par dage.

Indtil nu er der ikke sket noget.

Jeg har ringet til MBB support et utal af gange, for at høre, hvad der sker. 2
gange har jeg genbestilt konverteringen, da de ikke kunne se ordren i deres
system.

Hvad skal jeg gøre?

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : klovnen

Dato : 07-05-04 14:48

Hvis du har mbb kan du ikke konveterer til dhcp...
Det er kun nye opretteser der har dhcp...

Fra : Cykellapper

Dato : 09-05-04 14:10

klovnen wrote:
> Hvis du har mbb kan du ikke konveterer til dhcp...
> Det er kun nye opretteser der har dhcp...

Tak for svaret.

Hvor ved du det fra? MBB support siger, det ikke er noget problem, men det kunne
det jo alligevel tyde på, det er.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 09-05-04 22:49

On Sun, 9 May 2004 15:09:57 +0200, "Cykellapper"
<ng@FJeRnDEtTEcykellapper.dk> wrote:

>Tak for svaret.
>
>Hvor ved du det fra? MBB support siger, det ikke er noget problem, men det kunne
>det jo alligevel tyde på, det er.

Jeg er blevet konverteret fra PPPoE til DHCP mbb. med en ny fast IP
for 14 dage siden. Så det kan godt lade sig gøre, måske skal firmaet
have en særlig aftale?
--
Kim Skovbjerg Poulsen

Fra : klovnen

Dato : 11-05-04 11:44

Det er rigtigt at firmaet skal havde en særlig aftale med tdc...

Fra : Cykellapper

Dato : 11-05-04 16:43

klovnen wrote:
> Det er rigtigt at firmaet skal havde en særlig aftale med tdc...

Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad den "særlige aftale" går ud på, så jeg
kan få det iværksat?

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 26-05-04 17:34

> Er der nogle, der kan fortælle mig, hvad den "særlige aftale" går ud på,
så jeg
> kan få det iværksat?

Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre at konvertere en eksisterende
MBB aftale til DHCP.

Du siger du har lavet en bestilling på det, hvor gør du det? Du kan ikke
selv foretage ændringer på dit abonnement, da du kun er bruger og ikke ejer
af abonnementet, det er dit firma der ejer dit abonnement. Alle ændringer
skal gå igennem dit firma. Dog vil en PPPoE -> DHCP konvertering pt. ikke
kunne lade sig gøre. Har du gensolgt telefoni er det også udelukket.

Men, PPPoE eller DHCP, så er port 25 lukket, medmindre du har fast ip.

VH
Peter

Fra : Cykellapper

Dato : 26-05-04 19:13

Peter Tønnesen wrote:

> Som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre at konvertere en
> eksisterende MBB aftale til DHCP.

Hmmm... hvorfor siger MBB support så, det er muligt?? Endda gentagne gange?

> [...]
> PPPoE -> DHCP konvertering pt. ikke kunne lade sig gøre. Har du
> gensolgt telefoni er det også udelukket.

Det ER bestilt igennem firmaet! Levering blev lovet i løbet af 3-4 dage! Jeg har
min telefon hos TDC.

Siden har jeg ringet til MBB support et utal af gange og rykket, men intet er
sket. Jeg har heller ikke fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre. INTET har
jeg hørt!

> Men, PPPoE eller DHCP, så er port 25 lukket, medmindre du har fast ip.

Jeg har fast IP.
Port 25 er også lukket for PPPoE-kunder med fast IP.

Fra : Cykellapper

Dato : 26-05-04 21:39

Med kompetent hjælp fra en TDC-medarbejder, er det nu lykkedes at gennemføre
konverteringen på ganske få minutter.

Hatten af for det!!!

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-04 09:22

"Cykellapper" <ng@FJeRnDEtTEcykellapper.dk> skrev i en meddelelse
> Med kompetent hjælp fra en TDC-medarbejder, er det nu lykkedes at
> [...]

Jeg kan ikke andet end sige at du har været heldig.

Det kan normalt IKKE lade sig gøre. Der kan forekomme undtagelser af diverse
grunde, men igen, ikke normalt

VH
Peter
Jeg udtaler mig på vegne af mig selv og ikke TDC

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-04 09:34

> Hmmm... hvorfor siger MBB support så, det er muligt?? Endda gentagne
gange?

Det kan jeg umuligt forestille mig. Du er garanteret henvist til din
kontaktperson i firmaet.

> Det ER bestilt igennem firmaet! Levering blev lovet i løbet af 3-4 dage!
Jeg har
> min telefon hos TDC.

Hvem har givet dig den tidsfrist? Din kontaktperson? Hvis der ligger en
aftale mellem din kontaktperson og account mannager i TDC, så kan MBB
kunderådgiverne ikke se en evt. aftale og vil afvise en konvertering. De vil
selvfølgelig kunne kontakte dit firmas TDC account manager og høre om en
evt. konvertering er aftalt.

> [...]
> jeg hørt!

> Jeg har fast IP.
> Port 25 er også lukket for PPPoE-kunder med fast IP.

Korrekt, port 25 er kun åbnet for DHCP kunder med fast ip. Men lukket på
begge protokoller med dyn ip.

Fra : Cykellapper

Dato : 28-05-04 15:31

Peter Tønnesen wrote:

> Det kan jeg umuligt forestille mig. Du er garanteret henvist til din
> kontaktperson i firmaet.

Nej!!
Konverteringen blev i første omgang bestilt gennem firmaet. Min kontaktperson
fik at vide af TDC, at konverteringen ville ske indenfor 3-4 dage.
Som sagt har jeg ringet til MBB support på 80808056 et utal af gange, hvor de
har sagt, at det er muligt (fra 1/2-04). Inden jeg oprettede forbindelsen (nov.
2003) blev jeg lovet, at det snart blev muligt at konvertere til DHCP (i første
omgang lovede de, at det blev muligt ved udgangen af 2003). Ellers havde jeg
heller ikke bestilt forbindelsen.

> Hvem har givet dig den tidsfrist? Din kontaktperson?

Ja. Og han har citeret ordret fra TDC's medarbejder, for han aner ikke en
klaphat om, hvad DHCP er. Men han er revisor og meget pertentlig og troværdig!

> Hvis der ligger en aftale mellem din kontaktperson og account mannager i TDC,
så kan
> MBB kunderådgiverne ikke se en evt. aftale og vil afvise en
> konvertering.

Ja. Og nej.
De kunne ikke se bestillingen i deres system, men rykkede en anden afdeling for
svar. De sagde alle, at konvertering var mulig.

> De vil selvfølgelig kunne kontakte dit firmas TDC account manager og høre om
en evt. konvertering er aftalt.

Ja. Det er uheldigt, at account manageren aldrig har været til stede, når jeg
har ringet derind, men jeg er først hjemme efter "normal" fyraftenstid.

Gad vide, om dette cirkus ikke bunder i mudrede forretningsgange internt i TDC?
Det er da godt, at der trods alt _findes_ medarbejdere, der er kundevenlige og
kompetente!

....Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor det ikke skulle være muligt at
konvertere? Der er åbenbart ingen nævneværdig bøvl eller tidsforbrug eller
tekniske hindringer for det?

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-04 15:44

> [...]
TDC?
> Det er da godt, at der trods alt _findes_ medarbejdere, der er

Tak for det

Problemet og grunden til at sagen måske har trukket i langdrag kan skyldes
at det som før nævnt ikke er noget som normalt kan lade sig gøre, der er sat
mange mennesker i gang for at lave en sådan ændring.

> ...Og er der nogle, der kan forklare mig, hvorfor det ikke skulle være
muligt at
> konvertere? Der er åbenbart ingen nævneværdig bøvl eller tidsforbrug eller
> tekniske hindringer for det?

Nej, der er umiddelbart ingen teknisk hindring, men en del administrativt
bøvl i forbindelse med konverteringen.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 27-05-04 10:40

On Wed, 26 May 2004 18:34:12 +0200, "Peter Tønnesen"
<peto@***privat.dk> wrote:
KLIP
> [...]
>kunne lade sig gøre. Har du gensolgt telefoni er det også udelukket.
>
>Men, PPPoE eller DHCP, så er port 25 lukket, medmindre du har fast ip.

Det er gælder ikke generelt, jeg fik min mbb. PPPoE lavet om til DHCP
for 1 måned siden.
--
Kim Skovbjerg Poulsen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-04 09:27

"Kim S. Poulsen" <kspFJERN@FJERNakim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> KLIP

> KLIP
> Det er gælder ikke generelt, jeg fik min mbb. PPPoE lavet om til DHCP

Der KAN forekomme udtagelser, det KAN også være et valg foretaget af firmaet
og aftalt med account manager hos TDC, det KAN skyldes at det teknisk ikke
har være muligt at få dig på nettet på andre måder. Den sidste undtagelse er
den eneste som gælder for gensolgte kunder.

Ellers kan man ikke bare ringe til TDC og få lavet en sådan konvertering når
man er MBB kunde.

Fra : Cykellapper

Dato : 28-05-04 15:35

Peter Tønnesen wrote:
> [...]
> sidste undtagelse er den eneste som gælder for gensolgte kunder.
>
> Ellers kan man ikke bare ringe til TDC og få lavet en sådan

Ok!
Det var sådan set det, jeg ville høre!

Skal vi ikke sige, at det var det?

/Preben
(Cykellapper)
- Atter tilfreds med sin ADSL.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 28-05-04 16:10

> Ok!
> Det var sådan set det, jeg ville høre!
>
> Skal vi ikke sige, at det var det?

Åk, håber ihvertfalde at alt kører som det skal nu

Vh
Peter