CBB -> Sonofon
Fra : Per Thomsen

Dato : 05-05-04 08:35

Er det ikke sjovt, at hver gang der var tale om Telmore skulle sælges var
der news-storm. Nu er CBB blevet solgt - uden bemærkninger her i gruppen.

Per

Fra : Danny

Dato : 05-05-04 11:05

Per Thomsen wrote:
> Er det ikke sjovt, at hver gang der var tale om Telmore skulle sælges var
> der news-storm. Nu er CBB blevet solgt - uden bemærkninger her i gruppen.
>
> Per

Det kommer vel ikke som nogen overraskelse, at CBB blev opkøbt af Sonofon.

Opkøbet kan måske betyde at priserne kan presses yderligere ned i en
evt. priskrig, idet det er de 2 "store" der konkurrerer mod hinanden.
Men mon ikke begge er smarte, og beholde de nuværende priser og begge
tjene penge på det.

Hvis vi ser på f.eks. det tyske marked så er prisen stort set den samme
over hele markedet. Forskellen fra det danske er, at der ikke findes
selskaber som telmore og cbb, priser for en SMS er 19 cent = ca. 1,5 kr.
Så ang. priser skal vi ikke klage, vi har mulighed for at få "taletid"
til billige priser uden at betale en 11-12 € pr. måned for det i abo.,
som det gælder f.eks. Vodafone D2 i Tyskland.

PS. Har selv arbejdet for Vodafone D2 i Düsseldorf, og tyskerne fattede
ikke vi kunne få så billig og smart (Online) taletid i DK, så om det ene
selksab er eget af TDC eller Sonofon kan vidst være ligemeget, sålænge
konceptet og kvaliteten er den samme.

Jeg gør også lige opmærksom på, at det tyske marked er lidt anderledes.
Bindingsperioden er 2 år hvis du køber en ny tlf.
(Nyoprettelse/forlængelse), men prisen for tlf. er også langt billigere
end herhjemme.

Det var vidst en længere histore...

mvh.
Jakob

Fra : LiTz97

Dato : 05-05-04 12:58

> Men mon ikke begge er smarte, og beholde de nuværende priser og begge
> tjene penge på det.

Tror jeg også nok er en mere plausibel. Der kom da først rigtigt gang i
priskrigen da cbb og telmore så dagens lys. Så de har da bare opkøbt
"ballademagerne" for at undgå flere problemer. De har da sikkert en aftale
under bordet......en krig skader jo begges indtjening og tjener kun nye
selskaber der skal have raget kunder til sig....

Fra : Per Thomsen

Dato : 05-05-04 13:29

> Det kommer vel ikke som nogen overraskelse, at CBB blev opkøbt af Sonofon.

Det kom nu heller ikke som en overraskelse, at TDC købte Telmore. Men skabte
vildt røre hver gang det var på tale.

> [...]
> evt. priskrig, idet det er de 2 "store" der konkurrerer mod hinanden.
> Men mon ikke begge er smarte, og beholde de nuværende priser og begge

tror jeg også

> [...]
> til billige priser uden at betale en 11-12 € pr. måned for det i abo.,
> som det gælder f.eks. Vodafone D2 i Tyskland.

Gulp!

> [...]
> Bindingsperioden er 2 år hvis du køber en ny tlf.
> (Nyoprettelse/forlængelse), men prisen for tlf. er også langt billigere

Tak skæbne.

> Det var vidst en længere histore...

Fint.

Per

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 05-05-04 17:24

Hej!

Danny wrote:
> [...]
> få "taletid" til billige priser uden at betale en 11-12 € pr. måned
> for det i abo., som det gælder f.eks. Vodafone D2 i Tyskland.

Der kan næppe fås et abonnement for mindre end EUR 10,-/måned.

Når man ringer til et fremmed mobilnet, betaler man op til ca. kr.
6,-/min!

> [...]
> anderledes. Bindingsperioden er 2 år hvis du køber en ny tlf.
> (Nyoprettelse/forlængelse), men prisen for tlf. er også langt

F.eks. en Siemens SL 55 eller en Nokia 6220 til EUR 0,-, eller Nokia
6230 til EUR 80,-!

Det tyske mobil-marked er sygt: Det vigtigste er mobilens pris og ikke
de daglige omkostninger.

Jeg ønsker mig et tysk Telmore!

--
Rainer Schöbe (Germany)