Waders-køb?
Fra : Olsen

Dato : 04-05-04 22:10

Skal efter mange år skal jeg i gang med kystfiskeri hvortil jeg
meget gerne vil ha' et par waders.

Nogle der er bedre end andre?
Noget jeg skal være opmærksom på?

Evt. gode steder at købe dem,- evt. på nettet?

\Olsen

Fra : Dennis Ib

Dato : 05-05-04 08:23

Hejsa

Hvis jeg var dig vil jeg helt bestemt købe et par åndbare waders.

Hvis man har gået en hel dag i et par neoprener kan man godt føle sig lidt
kold og klam. Det sker ikke i samme grad med et par åndbare.

Der er også en bedre bevægelses frihed i et par åndbare.

De kræver dog at man har noget sved transporterende tøj på inde under de
åndbare, for at få det optimale ud af sine waders.

Hvis man skal købe åndbare waders, synes jeg man skal købe nogen som findes
i mange forskellige størrelser. Her med mener jeg at der ikke bare skal være
en small, medium eller large, for der er sjældent der er nogen som passer
100% til den enkelte person.

Jeg har lige selv købt en par Simms. Som passer mig lige på en prik, dvs.
den rigtige ben længde, den rigtige sokke str. samt fin plads til at have en
fleece trøje inden under. Har haft 2 par andre åndbare, hvor jeg også skulle
have plads til en fleece trøje, og her blev sokken så lidt for stor, samt
blev benene lidt for lange. Så de posede meget, hvilket giver mange flere
"slid punkter" hvor benene gnider mod hinanden.

Jeg synes ikke man skal købe waders på nettet, man skal simpelthen kunne
prøve wadersne, men hvis man nu har prøvet dem i en butik og ved lige
hvilken str. man skal have, kan man da godt købe dem på nettet og måske
spare lidt penge

Jeg vil helt klart andbefale Simms åndbare waders, de er godt nok i den dyre
ende men der mulighed for god pasform samt er kvaliteten helt i top.

Siden jeg har fået åndbare waders, har jeg næsten ikke brugt mine neoprener.

mvh
Dennis

Fra : Peter Schroeder

Dato : 05-05-04 10:31

"Dennis Ib" skrev
> Siden jeg har fået åndbare waders, har jeg næsten ikke brugt mine neoprener.

Fryser du ikke i dine åndbare?
Jeg synes fidusen ved neoprener er at man
ikke behøver bamsedragt inde under?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Dennis Ib

Dato : 06-05-04 20:16

Hejsa.

Til Peter

Nej jeg fryser ikke i mine åndbare.

fidusen er jo netop at man kan komme af med sved og kondens, som gør at du
bedre kan holde varmen, da dit tøj ikke bliver klamt eller vådt, som det jo
gør i par neoprener.

Man skal heller ikke have en "bamsedragt" inden under, man skal bare have
noget sved transporterende tøj på.

jeg har for det meste bare et par microflecce bukser inden under og har ikke
nogen problemer med at holde varmen.

mvh
Dennis

Fra : Henrik Egeberg

Dato : 05-05-04 17:55

Hej Olsen

Kig her. Dem er jeg godt tilfreds med.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Egeberg

Dato : 05-05-04 18:14

Ups...
http://www.huntershouse.dk/tilbud/diverse1/andbar.html

Fra : Olsen

Dato : 06-05-04 20:57

Henrik Egeberg wrote:

Har set et sæt Neopren til 549,- i Harald Nyborg.

Da jeg er nybegynder udi waders passer prisen mig ok.

Er det for dumt?

\Olsen

Fra : Kim

Dato : 06-05-04 23:18

De er ok. Har selv haft et par i 5 år med ca 500 ture på bagen. Både salt og
fersk. Uden problemer, så glem den snak omkring mærke/pris. Neopren er
neopren.

Fra : Jens Nielsen

Dato : 07-05-04 06:13

Hej Olsen

Du kan også finde et par Kinetic Polaris - Neopren waders på http://gbab.dk
til kr. 549,-

Se evt. på:
http://gbab.dk/fiskegrej/product_info.php?cPath=41_43&products_id=226

/Jens Nielsen

Fra : Olsen

Dato : 08-05-04 20:30

Jens Nielsen wrote:
> Du kan også finde et par Kinetic Polaris - Neopren >waders på

Er det mærke, Kinetic, så fantastisk?

Jeg mener, at i HN kan jeg dog afprøve størrelsen. Og tykkelsen
er 0,5 mm tykkere.
Det anbefalede firma skal dog ha' 40,- i forsendelse,
selvfølgelig.

\Olsen

Fra : Henrik Egeberg

Dato : 09-05-04 11:52

Hej

Det er en stor fordel at kunne prøve dem først, da pasformen er temmelig
vigtig, hvis man går på kysten en hel dag.