Hvor hurtig er en BufferedReader?
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 05-05-04 06:21

Jeg har lidt problemer med at få en buffered reader til at følge med.
Jeg er ved at udvikle et program som snakker med noget ekstern hardware
gennem serielporten (serielports objekt hentet på suns hjemmeside). oven på
indputsstrømmen ligger der en BufferedReader.
Mit problem er, at jeg gerne vil læse fra datastrømmen hurtigt, da jeg er i
gang med at udvikle et system der skal reagere hurtigt på inputtet fra
serielporten. Det går galt hvis jeg forsøgerer at læse fra bufferen med
kortere mellemrum end 10ms per linie. Hvis jeg forsøger at læse fra bufferen
hurtigere end 10ms. retunerer min bufferreader.ready() false, uanset hvor
mange gange jeg forsøger efterfølgende.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, eller ved hvad der er galt,
så må i godt give mig et prej.

Venlig hilsen
Jesper Henriksen

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 06-05-04 21:06

"Jesper Henriksen" <jesper@hco.kollegienet.dk> wrote in message
> [...]

> mange gange jeg forsøger efterfølgende.
> Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, eller ved hvad der er

Jeg har ikke oplevet tilsvarende problemer med at læse fra fx. en Socket.
Jeg har dog altid brugt de blokkerende kald på Socket'en, så jeg har ikke
haft behov for at kalde ready().

Er der ikke tilsvarende blokkerende kald når du læser fra en serielport?

/Anders