Åbne 2 sider på en gang...
Fra : Claus Renè Jakobsen

Dato : 04-05-04 20:05

Hejsa
Hvis jeg vil skifte fra den danske til den tyske version på min
hjemmeside, hvordan får jeg åbnet både menuen og forsiden
samtidig...? Se evt. her : www.mcjakobsen.dk

Og er der en snedig måde, at sætte et større afsnit i html
dokumentet midlertidigt ud af funktion, f.eks. i forbindelse med
redigering af siden.
Har prøvet med : <-- -->, men det virker kun på en linie af
gangen...

Mvh : Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 20:27

Claus Renè Jakobsen skrev:

> Hvis jeg vil skifte fra den danske til den tyske version på min
> hjemmeside, hvordan får jeg åbnet både menuen og forsiden
> samtidig...? Se evt. her : www.mcjakobsen.dk

Fra OSS'en for webdesigngruppen:
<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/frames.html#Opdater>

> Har prøvet med : <-- -->, men det virker kun på en linie af
> gangen...

En html-kommentar ser således ud:

   <!-- -->

(bemærk udråbstegnet)

Den kan sagtens spænde over flere linjer. Du skal dog være
opmærksom på at indlejrede kommentarer formentlig vil give
problemer (fx <!-- <p>Her er der <!-- udkommenteret --> ikke
noget</p> -->). Selve kommentarkoden er faktisk blot "--" så pas
også på hvis du har forekomster af "--" i det du vil udkommentere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-04 20:40

Claus Renè Jakobsen <clausrene@tdcadsl.dk> skrev :

>Hvis jeg vil skifte fra den danske til den tyske version på min
>hjemmeside, hvordan får jeg åbnet både menuen og forsiden
> [...]

Hvis du vil lave det på en mere enkel måde, så lav en særkilt
indexfil til tysk version (skal så selvf. hedde noget andet
index) og så sætte target="_top"

> [...]
>redigering af siden.
>Har prøvet med : <-- -->, men det virker kun på en linie af

Skulle gerne virke.
<!--
<h1>overskrift</h1>
-->

Evt. kan du bruge
//-->
i den sidste, det er vidst nok det mest korrekte.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-05-04 09:31

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Skulle gerne virke.
> <!--
> <h1>overskrift</h1>
> -->

Jep (bemærk at Claus havde glemt udråbstegnet før).

> Evt. kan du bruge
> //-->
> i den sidste, det er vidst nok det mest korrekte.

Nej. Tegnsekvensen //--> har tidligere været brugt til at putte
kommentarer om javascriptkode. "//" er kommentarkoden i javascript
og ved at skrive "//-->" sikrer man sig at hverken scriptkoden
eller html-parseren vil forsøge at tolke koden.

Ifølge javascripteksperterne i clientsidegruppen er der dog ingen
grund til at bruge html-kommentarer i script-blokke i dag.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-04 16:43

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Jep (bemærk at Claus havde glemt udråbstegnet før).

Jeg lagde ikke mærke til det manglende ! i spørgsmålet, skrev
bare hvordan det virker.
--
Knud