ZItech - Erfaringer
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 04-05-04 18:58

Hej

Jeg overvejer at købe en PC'er hos Zitech. Hvad er jeres erfaringer med
firmaet og deres PC'ere?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 04-05-04 19:39

"Peter Elmkvist Snabe" <news-peter@xemaps.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en PC'er hos Zitech. Hvad er jeres erfaringer med
> firmaet og deres PC'ere?

Hej Peter
Jeg har jævnligt købt PC'ere hos Zitech, startede med 386 komplet siden
selvbyg fra 486 over k62 til celeron så jeg har købt noget gennem tiderne,
har også flere kollegaer og venner der har købt der. Zitech er lidt dyrere
end de fleste men er kendt for god service hvis noget går i stykker - og
hvis du køber nogen af deres samlede systemer får du et hurtigt og
velfungerende system. Sikke dog en ros jeg kommer med og så har jeg ikke
noget med firmaet at gøre.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Ole Pihl

Dato : 04-05-04 19:45

Hvis jeg var dig ville jeg gå ind på Amitech.dk og kigge , det er et dansk
firma med en god service .
Jeg har selv en "webtech" pc købt hos TDC og den er super .
"Webtech " laves af Amitech og er en billigere model end dem der bliver
solgt under deres eget navn , indmaden er den samme men indpakningen er ikke
så smart som modellerne under deres eget navn .

Fra : René Jensen

Dato : 05-05-04 13:24

Ole Pihl wrote:
> [...]
> solgt under deres eget navn , indmaden er den samme men indpakningen er ikke
> så smart som modellerne under deres eget navn .

Jeg har så kun haft dårlige erfaringer med Amitech, jo vidst er det
dansk produceret, men deres produkter holder ikke i forhold til hvad man
ellers kan få.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-05-04 19:57

"Peter Elmkvist Snabe" <news-peter@xemaps.com> skrev:

>Jeg overvejer at købe en PC'er hos Zitech. Hvad er jeres erfaringer med
>firmaet og deres PC'ere?

Mine to nuværende putere, laptop og desktop er købt hos dem inden for
det sidste år. Jeg har ikke haft noget at klage over. Prismæssigt er
de vist efterhånden også nogenlunde konkurrencedygtige.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Villy Jensen

Dato : 04-05-04 19:57

> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en PC'er hos Zitech. Hvad er jeres erfaringer med
> firmaet og deres PC'ere?

PC'er (og hardware) er nok lidt over www.edbpriser.dk.niveau, men til
gengæld har jeg oplevet positiv behandling ved diverse reklamationer på
systemer og 'løsedele' gennem de sidste 10 år.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jan Dahl

Dato : 05-05-04 14:24

Jeg synes nu ikke de har været så flinke, heller ikke til at bytte dengang i
1992-94 jeg handlede hos dem. Men det er jo det samme du får de fleste
steder, så jeg ville spare hver en 25øre og købe det bedste/billigste sted
feks. itbutikken, shg eller bjtrading.

Mvh Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 05-05-04 15:24

> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en PC'er hos Zitech. Hvad er jeres erfaringer med
> firmaet og deres PC'ere?

Jeg handlede meget med zitech før jeg fandt ud af at der fandtes billegere
steder... (Internettet!)

Jeg har aldrig haft brug for at få noget byttet ved dem, så jeg har lidt
svært ved at udtale mig om deres service, men priserne er imo for høje...

Brian

Fra : Jan Dahl

Dato : 06-05-04 15:40

Jeg kan huske jeg købte en 486dx (numerisk co) 25mhz til 23.700,- omkring
'92-93. Der var bla. en scsi hdd på vistnok 300mb jeg gav ca.3800 for. Den
havde en masse fejl som ikke var bad sectors men den kørte bare ad h til, og
zitech sneg sig jo bare udenom. Men der kom jo først rigtige alternativer
til zitech i '94. Det var også godt nok af zitech at være pioneere osv. men
med alle de penge de skovlede ind, ikke mindst på mig, fik jeg stadig
arrogant service når jeg brokkede mig osv. så de er stemplet fra min side
Men det står heldigvis folk frit for hvor man vil handle.

Mvh Jan