[MySQL] 2 x sortering
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 04-05-04 16:40

Hejsa NG,

Jeg har en tabel med et unix-timestamp, og i denne vil jeg gerne sortere
i udtrækket efter 1) år og 2) uge.

Bare lige for at illustrere udtræk, som det gerne skulle se ud:

-----------------------
| ÅR | UGE |
-----------------------
| 2004 | 1 |
| 2004 | 2 |
| 2004 | 3 |
| 2004 | 4 |
| 2004 | n |
| 2003 | 1 |
| 2003 | 2 |
| 2003 | 3 |
| 2003 | 4 |
| 2003 | n |
----------------------

Jeg har forsøgt mig med nedenstående, men den sorterer ikke efter week:

SELECT FROM_UNIXTIME(ref_date, '%Y') AS year, FROM_UNIXTIME(ref_date,
'%u') AS week
FROM table
ORDER BY ref_date DESC , week ASC

Kan det ikke lade sig gøre?

Mvh
Tonni

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 04-05-04 16:48

Ork, typisk som man lige finder en fejl efter at have spurgt om hjælp :)

ORDER BY year DESC, week ASC

Ovenstående virker efter hensigten.

Mvh
Tonni