Simpel login med session
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-05-04 15:03

Hej.

Jeg har et meget simpelt login-script i asp, som jeg gerne vil bruge på en
php side. Er der nogen der kan hjælpe mig et at konvertere flg. små
kodestumper:
---
<%
If not session("login") = true Then
Response.Redirect "forkert.html"
Else
%>
En masse html og php man ser/får eksekveret hvis man er logget ind.
<%
End If
%>
------
<%
If Request.Form("password") = "XXXXX" or Request.Form("password") = "XXXX"
Then
session("login") = true
Else
Response.Redirect "forkert.html"
End If

If session("login") = true Then
Response.Redirect "/galleri"
End If
%>
---------------

Jeg ville blive meget taknemmelig, hvis jeg kunne få de tilsvarende
php-koder.

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Peter Farsinsen [900~

Dato : 05-05-04 00:48

<?php
if(!$_SESSION['login']) {
header('Location: forkert.html');
} else {
?>
En masse html og php man ser/får eksekveret hvis man er logget ind.
<?php
}
?>
------
<?php
if($_REQUEST['password'] == "XXXXX" || $_REQUEST['password'] == "XXXX") {
$_SESSION['login'] = true;
} else {
header('Location: forkert.html');
}

if($_SESSION['login']) {
header('Location: /galleri');
}
?>

Der er i hvert fald noget der minder om det, det er ikke testet og
bemærk venligst klokkeslættet, så det er med alle mulige forbehold!

Virker det er du velkommen til at indbetale et beløb kæmpe beløb på min
konto...

- Peter

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-05-04 21:58

Tak for hjælpen! Det virker, bortset fra at:

> [...]
> } else {
> ?>
> En masse html og php man ser/får eksekveret hvis man er logget ind.

Altid viderestiller til forkert.html - også selvom man har logget ind.
Hvordan kan det være?

Og hvad er den korrekt måde at skrive stien på i header('Location:
forkert.html');, hvis forkert.html ligger i over-directoriet (det virker
ikke ved at sætte ../ foran...)

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Christian

Dato : 14-05-04 14:22