[mssql] recordcount problem fra VB6
Fra : Jacob Christensen

Dato : 04-05-04 14:52

hej gruppe

jeg sidder og kæmper lidt med en MSDE

mit problem er når jeg opretter min egen tabel er recordcount = -1

i andre tabeller som jeg ikke har oprettet er værdien = antal records

rs.Open "create table PFD_OrdreHoved " & _
"(ID bigint IDENTITY (1, 1) NOT NULL PRIMARY KEY" & _
",OrderNo nvarchar(20) not null" & _
",Customer nvarchar(20) not null" & _
")", Conn

jeg kan heller ikke få DEFAULT værdier til at virke

er der nogle er kan sige noget klogt, eller henvise til et sted hvor jeg kan
læse om det

vh jacob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-04 20:07

Jacob Christensen skrev:

> mit problem er når jeg opretter min egen tabel er recordcount
> = -1

Hvad vil du gerne have recordcount til at være? - og hvordan
forsøger du at hente oplysningen ud? Der er ikke noget "antal
poster" når du opretter en tabel.

> i andre tabeller som jeg ikke har oprettet er værdien = antal
> records

Hvordan ser din sql-kommando ud der?

> rs.Open "create table PFD_OrdreHoved " & _
> "(ID bigint IDENTITY (1, 1) NOT NULL PRIMARY KEY" & _
> ",OrderNo nvarchar(20) not null" & _
> ",Customer nvarchar(20) not null" & _
> ")", Conn

Der er ikke nogen grund til at bruge Open-metoden til sql-
kommandoer der ikke returnerer et postsæt. Brug i stedet execute:

Conn.Execute "CREATE TABLE...."

> jeg kan heller ikke få DEFAULT værdier til at virke

Hvilken fejl får du? Hvordan ser din færdige sql-sætning ud
(udskriv variablen til skærmen, så er det lettere at fejlfinde).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jacob Christensen

Dato : 05-05-04 17:45

jeg vil da gerne vide antal records jeg har i tabellen.

med hensyn til default værdien - ingen fejl
Create table (OrderNo nvarchar(20) default 0 not null)

vh jacob

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-05-04 08:46

Jacob Christensen skrev:

> jeg vil da gerne vide antal records jeg har i tabellen.

Når du opretter den er der ingen poster i.

NB: Læs gerne min signatur - det er svært at se hvilke kommentarer
du svarer på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen