Æblegren
Fra : Louise Viborg

Dato : 04-05-04 12:42

Efter vores dejlige hunkat, har haft en mulig forgiftning, som nær
kostede hende livet, har vi tænkt og tænkt for at finde ud af hvad hun
kan have haft fat i, som kan have forgiftet hende.
Vi havde en stor æblegren liggende ude i løbegården til kaninerne. Kan
det være den som hun har tygget i og som har været så giftig for
hende?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-05-04 13:55

On 2004-05-04 13:42:06 +0200, Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> said:

> [...]
> æblegren liggende ude i løbegården til kaninerne. Kan
> det være den som hun har tygget i og som har været så giftig for

Hej Louise - og til lykke med at BlueBell er vel hjemme igen
Jeg ved at æble _kerner_ er giftige for katte. Jeg tror nok at de
indeholder blåsyre (cyanid), ligesom fersken og mandelkerner. Men
resten af "planten" skulle der ikke være problemer med?
--
Knus fra Ann R

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-05-04 14:07

On Tue, 4 May 2004 14:55:14 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

> [...]
>indeholder blåsyre (cyanid), ligesom fersken og mandelkerner. Men
>resten af "planten" skulle der ikke være problemer med?

Hej Ann!
Tak skal du ha
Det er netop også derfor at jeg spørger,f or det KUNNE jo være, og
lige nu er der ikke noget der går vores øje forbi Alt bliver
grundtigt undersøgt for at finde ud af om det er giftigt. Men jeg ahr
heller ikke hørt at katte ikke kan tåle æbletræ *GG*