Skifte til Tele2 fra TDC?
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-05-04 11:14

Dette er sikkert et tilbagevendende spørgsmål men, hvordan ser det ud
med stabiliteten for Tele2s ADSL forbindelser? Er det stadig som da, de
startede, hvor der var generelle problemer med stabiliteten og med, at
kunderne ikke fik den lovede hastighed? Eller er Tele2 ved at have fået
styr på deres produkt?

Jeg overvejer nemlig at skifte væk fra TDC, da jeg er blevet dødtræt af
deres SMTP-server med udokumenterede filtre, der ikke virker og enten
smider mails væk eller er et ondt år om at sende mails samtidig med, at
man er forhindret i at bruge andre mailservere medmindre man betaler
ekstra 120,-/år uden nogen garanti for, at der ikke bliver indført
begrænsninger her. Til gengæld er jeg yderst tilfreds med stabiliteten
på den forbindelse TDC leverer og vil her ikke give afkald på alt for
meget så derfor kunne jeg godt tænke mig at få lidt kommentarer fra
Tele2 kunder hvad angår stabiliteten af deres forbindelse.

Derudover har jeg et par spørgsmål yderligere:
1) Er det muligt at komme igennem til kundeservice uden at skulle vente
i for lang tid og er der tale om et gratisnummer?
2) Har Tele2 en backup-mx ved opsætning af egen mailserver eller er der
slet ingen filtre på port 25?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : H.S.

Dato : 04-05-04 13:18

> [...]
> startede, hvor der var generelle problemer med stabiliteten og med, at
> kunderne ikke fik den lovede hastighed? Eller er Tele2 ved at have fået

Hvad vil du med Tele2 ?
- skiftede fra tele2 til cybercity for 2 mdr siden - og det kører bare
derudaf.
Efter 2 måneder havde jeg haft 5 fejlmeldinger hos tele2, hos Cybercity har
der ingen problemer været overhovedet.
- Jeg bliver aldrig Tele2 kunde igen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-05-04 12:28

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev:

> Hvad vil du med Tele2 ?

Måske have dem som udbyder

Tele2 har umiddelbart det tilbud på markedet, der ser mest fornuftigt
ud. Jeg har ikke brug for mere downstream, da jeg alligevel mest surfer
hjemmesider og bruger lidt news. Mere upstream kunne jeg godt bruge, da
jeg overvejer at lege lidt med egen web- og mailserver.

> - skiftede fra tele2 til cybercity for 2 mdr siden - og det kører
> bare derudaf.

Jeg har set flere, der uafhængigt af hinanden har nævnt problemer med
tilgangstiden til vilkårlige hjemmesider, hvor CC tilsyneladende ikke
har gjort noget ved det. Problemer er selvfølgelig skidt, men
problemer, der ikke løses, og det ikke skyldes brugeren, er
uacceptabelt.

> Efter 2 måneder havde jeg haft 5 fejlmeldinger hos tele2,

Det havde jeg sådan ca. også i starten hos TDC for et års tid siden..

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Muldeberg

Dato : 04-05-04 13:21

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in

> [...]
> startede, hvor der var generelle problemer med stabiliteten og med, at
> kunderne ikke fik den lovede hastighed? Eller er Tele2 ved at have fået

Desværre nej, jeg har en makker der er på Tele2 ADSL, han bander og svovler
det langt væk fordi at forbindelsen til både web, news og mail konstant
går ned.
Hvis du endelig vil væk fra TDC, så læg et slag forbi CyberCity istedet
for, det kører lang mere stabilt.
De har forresten også endu en "spar kroner" kampagne igang.
2Mbit for 429kr, 0 kr oprettelse, gælder til 9 Maj.
Se på www.cybercity.dk
--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-05-04 14:17

"Muldeberg" <nothing@here.com> wrote in message
> [...]
> De har forresten også endu en "spar kroner" kampagne igang.
> 2Mbit for 429kr, 0 kr oprettelse, gælder til 9 Maj.

Lille detalje med CyberCity. Det er en 2048/128 linien som koster
429kr/måned. En 2048/512 er enormt meget dyrere. Desuden har CyberCity
også kun mulighed for 1 ip (tvungen router) med mindre du vil betale
125kr/måned hvor du så får 4 ip'er hvoraf 3 er reserveret (læs om Global
IP) og så skal man allerede bestille flere ip'er der.

Som jeg ser det har TDC faktisk den bedste pris på 2048/512 linier. De
har også gratis hotline.

Hvorfor er det forresten lige at upload er så meget dyrere at købe end
download?

mvh Bernhard

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-04 14:46

On 2004-05-04, Bernhard Ege <bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:
> Hvorfor er det forresten lige at upload er så meget dyrere at købe end
> download?

For at begrænse folks brug af p2p? Samt at man kan cache meget af det der
kommer downstream.

Mvh Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 12:04

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> For at begrænse folks brug af p2p? Samt at man kan cache meget af det der
> kommer downstream.

Der er ikke mig bekendt nogen danske udbydere der cacher noget på den måde

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 05-05-04 13:35

On 2004-05-05, Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:
> Der er ikke mig bekendt nogen danske udbydere der cacher noget på den måde

Ok, det vidste jeg så ikke. Jeg formodede bare at ISP'erne gjorde alt for at
minimere deres trafik ud i verden. X antal procent af alle forespørgsler er
jo f.eks. sikkert til billeder fra hotmail (når folk brugeres deres hotmail
konto). En transperent proxy kunne måske minimere udgifterne, men kan give
store problemer hvis den ikke virker optimalt.

Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 13:49

> Ok, det vidste jeg så ikke. Jeg formodede bare at ISP'erne gjorde alt for
at
> minimere deres trafik ud i verden.

De gør også alt for at minimere deres driftomkostninger og udstyr til
hardware.

> En transperent proxy kunne måske minimere udgifterne, men kan give
> store problemer hvis den ikke virker optimalt.

TDC havde en transparent proxy på et tidspunkt... du kan måske finde noget
snak på google om det.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-05-04 14:18

Hej Thomas S. Iversen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> En transperent proxy kunne måske minimere udgifterne, men kan give
> store problemer hvis den ikke virker optimalt.

Tiscali har faktisk en sådan. Men det er altså frit valg, om man vil gå
via proxyen eller ej.

Jeg har til tider med held anvendt den til meget belastede servere.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 14:56

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message
> Tiscali har faktisk en sådan. Men det er altså frit valg, om man vil gå
> via proxyen eller ej.

Frit valg om man vil gå via en transparent proxy?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-05-04 20:42

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Frit valg om man vil gå via en transparent proxy?

Nu gør du mig usikker på, om den faktisk er transparent.

Men anvender jeg deres proxyserver, får jeg fint min egen IP på fx
Peters <http://ip.ter.dk/> (hvilket naturligvis ikke sker på
<http://www.myip.dk/>, hvor proxyserverens IP vises).

Et eller andet må Peters dims jo kunne kigge gennem

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-05-04 20:50

On 2004-05-05, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

> Nu gør du mig usikker på, om den faktisk er transparent.

Transparent plejer at indikere at man ikke har et valg (og at man ikke
bør kunne se at man bruger proxy)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I disagree with unanimity.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 05-05-04 21:13

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Transparent plejer at indikere at man ikke har et valg (og at man
> ikke bør kunne se at man bruger proxy)

Ohh... Jeg har åbenlyst opfattet det som noget andet - og forstår bedre
Martins skepsis

Tak for info!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 21:43

> Men anvender jeg deres proxyserver, får jeg fint min egen IP på fx
> Peters <http://ip.ter.dk/> (hvilket naturligvis ikke sker på
> <http://www.myip.dk/>, hvor proxyserverens IP vises).

Det er sikkert pga:
Checker X-Forwarded-For... Ingen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-05-04 12:24

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Der er ikke mig bekendt nogen danske udbydere der cacher noget på
> den måde

Der tænkes vel på logningpligten(?), der jo indtil videre ser ud til at
være ganske omfattende.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 12:29

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> Der tænkes vel på logningpligten(?)

Næppe, der blev snakket om upstream/downstream

Fra : Jan

Dato : 04-05-04 14:02

Hej NG,

Jeg vil lige tilføje, at det er fuldstændig ligegyldigt hvilken udbyder
(ISP) man har. Du får det samme udstyr, det sammen kobber du ligger på. Den
eneste forskel er en evt. router. Så til jer to Whinere - Så er det nogen
sludder det i skriver.

Jan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-05-04 14:13

"Jan" <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> wrote in message
> [...]
på. Den
> eneste forskel er en evt. router. Så til jer to Whinere - Så er det

Snak nu om noget du ved noget om... Tele2 har jævnlig problemer med DHCP
servere så man risikerer at miste IP'et eller ikke får tildelt et når
men prøver. Deres post server er også jævnlig nede og det gøre jo at man
hverken kan sende eller modtage post. Til nogle net (Telia specielt) har
de meget dårlig peering aftale som gør at trafikken smutter fra Danmark
via USA til Sverige (200ms ping tid).

Der er ikke noget officielt gratis kundeservice nummer og det meste af
min telefonregning er gået til 1 nummer, nemlig Tele2 kundeservice.

Lad være med mindre du kun skal bruge linien til lejlighedsvis web-surf.
Hvis du skal bruge den og stole på den så vælge alle andre end Tele2.

mvh Bernhard

Fra : Jan

Dato : 04-05-04 14:44

Hej Bernard,

Du mener ikke at CC, TDC og Telia har samme problemer? Det ved jeg de har.
Men jeg må tage hatten af for TDC som har været meget stabile, det sidste ½
års tid. Men Det har ikke altid været tilfældet og heller ikke for de andre
udbydere. Så vidt jeg er informeret så er Tele2 kommet over de fleste af
deres start problemer.
Såh, Bernard, det er gamle nyheder du kommer med - Det kan ikke bruges i en
"NYHEDS"gruppe. Der er ikke meget andet end ord bag din påstand.

Jan

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-05-04 20:38

> [...]
i en
> "NYHEDS"gruppe. Der er ikke meget andet end ord bag din påstand.

Det kan jeg da. Hvis du ellers gad (eller kunne) se Tele2's nyhedsgruppe
hvor de nævner de problemer der har været rundt omkring så vil du se at
alt de jeg skrev var aktuelle problemer. Jeg mister da jævnligt selv mit
ip og post systemer er da også upålideligt.

Omvendt havde jeg TDC Boomtown i ca. 2 år og der var linien nede 1 eller
2 gange og det skyldtes dårlige kabler. Jeg har slet ikke tal på hvor
tit min Tele2 linie har været nede.

Men ja, du har ret, det er ikke en nyhed eftersom det har været
situationen for Tele2 siden de kom på markedet.

Hyppigheden af fejl er dog faldet siden jeg kom på i september men
stadig uacceptabelt.

mvh Bernhard

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-05-04 14:42

"Jan" <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
> Jeg vil lige tilføje, at det er fuldstændig ligegyldigt hvilken udbyder
> (ISP) man har. Du får det samme udstyr, det sammen kobber du ligger på.
Jeg giver dig ret i det sidste, men ikke det første. Det er ikke ligegyldigt
hvilken ISP man vælger ...
Du får ikke altid det samme udstyr og visse ISP'er (læs: Cybercity og vist
nok Tiscali) har deres eget udstyr på centraleren. Så din påstand er ikke
helt korrekt.

> Den eneste forskel er en evt. router. Så til jer to Whinere - Så er det
nogen
> sludder det i skriver.
Ikke mere sludder end det du skriver ...

/MD

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-04 14:43

On 2004-05-04, Jan <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> wrote:

> [...]
> eneste forskel er en evt. router. Så til jer to Whinere - Så er det nogen

Har du drukket af natpotten? Det er nogenlunde det samme udstyr hos
brugeren. Ca. det samme kobber, men fra centralen og ud i verden er det op
til ISPen at sørge for en ordentlig forbindelse. Det er ikke alle der kan
magte den opgave!

Mvh Thomas

Fra : Jan

Dato : 04-05-04 15:06

Shit, Thomas! Du ved for lidt. Er der en der vil forklare Thomas, hvordan
det fungerer? Jeg har desværre ikke tid.

Jan.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-05-04 15:19

"Jan" <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> skrev i en meddelelse
> Shit, Thomas! Du ved for lidt. Er der en der vil forklare Thomas, hvordan
> det fungerer? Jeg har desværre ikke tid.
Nu er der jo flere måder at måle stabiliteten på en linje. Både ind til
centralen men også ud til nettet hvor folk ofte klager over dårlige
pingtider og lignende. Men nok om det, så synes jeg du skal styrre dine
udtalelse lidt .. man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i et
glashus ..

/MD

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-05-04 16:33

On 2004-05-04, Jan <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> wrote:
> Shit, Thomas! Du ved for lidt. Er der en der vil forklare Thomas, hvordan
> det fungerer? Jeg har desværre ikke tid.

Ja jeg var måske lidt for syrlig, men faktum er, at ISPerne oftest lejer en
kobberlinie ad tdc samt plads til deres kort på centralen. De har også
selvstændig server park og routing politik/aftaler.

Det er _kæmpe_ forskel på hvad man får hos de forskellige ISPer i .dk. Og
nej, der er ingen der er "bedst".

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-04 19:26

On Tue, 04 May 2004 15:32:56 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Det er _kæmpe_ forskel på hvad man får hos de forskellige ISPer i .dk.
> Og nej, der er ingen der er "bedst".

Det er nemlig korrekt. HVad der er bedst for mig er ikke nødvendigvis
bedst for dig.

Pt. er TDC bedst for mig og Cybercity bedst for en af mine venner... vi
trives i bedste velgående

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-05-04 19:24

On Tue, 04 May 2004 16:05:42 +0200, Jan wrote:

> Shit, Thomas! Du ved for lidt. Er der en der vil forklare Thomas, hvordan
> det fungerer? Jeg har desværre ikke tid.

Har du tid til, at sætte dig ind i citatteknik?

Se mere på:

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-05-04 12:05

"Jan" <jan**NO*FUCKING*SPAM**@s-p.dk> wrote in message
> Shit, Thomas! Du ved for lidt. Er der en der vil forklare Thomas, hvordan
> det fungerer? Jeg har desværre ikke tid.

Udover tid mangler du vist også viden...

Fra : Claus

Dato : 04-05-04 21:03

> [...]
> startede, hvor der var generelle problemer med stabiliteten og med, at
> kunderne ikke fik den lovede hastighed? Eller er Tele2 ved at have fået

Jeg har netop fået min forbindelse (512/512 - 340,-) op at kører idag ved
Tele2, og den spiller fint jeg har en download på ca. 60-65KB/sek altså
noget over hvad den burde yde..

Ping tider kan jeg oplyse ligger fint også, både til servere som er placeret
i Holland og England som har givet store problemer ved Tele2.

Altså en lille solstårlehistorie fra min side af angående skift fra TDC
webspeed til Tele2.

> [...]

> 1) Er det muligt at komme igennem til kundeservice uden at skulle vente
> i for lang tid og er der tale om et gratisnummer?

Der er pt. ingen ventetid på telefonerne til hverken kundeservice eller
suport med mindre man ringer når folk kommer hjem fra arbejde, vent heller
til uden for "myldretiden", til gengæld er det ikke et gratisnummer men et
telefonnummer (77301320) til almindelig telefontakst.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-05-04 22:31

"Claus" <x@d.d> skrev i en meddelelse
> [...]
> til uden for "myldretiden", til gengæld er det ikke et gratisnummer men et
> telefonnummer (77301320) til almindelig telefontakst.
Hehe .. selvfølgelig er der ikke ventetid på telefonerne når de har lukket!
:D

- skal dog siges at jeg ingen erfaring har med ventetiden på deres telefoner

/MD

Fra : Claus

Dato : 05-05-04 15:17

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
lukket!
> :D
>
> - skal dog siges at jeg ingen erfaring har med ventetiden på deres

Hæhæh nu ikke lige tidspunktet jeg mente, men dagen omkring igår ;)
/claus