Internetforbindelse - ikke over telefonnet~
Fra : Casper Bang

Dato : 04-05-04 11:02

Hej,

Jeg har brug for en hurtig internetforbindelse, til at have en server
kørende.
Jeg har desværre fået afslag på G-HDSL, grundet for lidt kobber.

Jeg skal bruges mindst 2 megabit i upload, og gerne mere i download.

Når det ikke skal gå over telefonnettet, hvilke muligheder har jeg så?
Lige nu har jeg sonofon, men de er for langsomme/dyre (har 2/1 megabit).

Det skal nævnes at der skal være ubegrænset trafik, og fast IP-adresse.

Jeg håber i kan hjælpe!
~Casper Bang

Fra : Svend

Dato : 04-05-04 13:03

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:40976a39$0$743$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej,
>
> Jeg har brug for en hurtig internetforbindelse, til at have en server
> kørende.
> Jeg har desværre fået afslag på G-HDSL, grundet for lidt kobber.

Har du prøvet at bestille en shdsl hos tdc, eller hos cybercity.

Måske kan du godt få en hdsl hos tdc

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_bred_shdsl
--
Svend

Fra : Casper Bang

Dato : 04-05-04 13:04

> Har du prøvet at bestille en shdsl hos tdc, eller hos cybercity.
>
> Måske kan du godt få en hdsl hos tdc

Har prøvet begge steder - afslag begge steder :(

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-05-04 14:17

Casper Bang wrote:

> Jeg har desværre fået afslag på G-HDSL, grundet for lidt kobber.

Grundet for lidt kobber, ikke grundet problemer med afstanden til
centralen? Så kan du evt. oprette en ekstra telefon-linie og få det på
den.

Skal det være over "noget andet" end telefonnettet, bliver det
væsentligt dyrere. Så skal du kigge på et HX-kredsløb eller lignende.
Spørg en sælger hos TDC Erhverv eller CC Erhverv, de kan vist begge
levere den slags.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Bogus virus warnings are spam. Reject them using Postfix:

Fra : Casper Bang

Dato : 04-05-04 14:44

> Grundet for lidt kobber, ikke grundet problemer med afstanden til
> centralen? Så kan du evt. oprette en ekstra telefon-linie og få det på
> den.

TDC sagde første gang at der var før høj dæmpning på linien - så jeg prøvede
cybercity som et par uger senere kom frem til at der var for lidt eller for
dårlig kobber... afstanden blev ikke nævnt.
Hvis man opretter en ny telefonlinie, graver de da så nye kabler ned da?

> [...]
> væsentligt dyrere. Så skal du kigge på et HX-kredsløb eller lignende.
> Spørg en sælger hos TDC Erhverv eller CC Erhverv, de kan vist begge

Når du nu siger væsentligt dyrere - hvad snakker vi så om prismæssigt?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 04-05-04 16:44

Casper Bang wrote:

> [...]
> var for lidt eller for dårlig kobber... afstanden blev ikke nævnt.
> Hvis man opretter en ny telefonlinie, graver de da så nye kabler

Det passer meget godt med at dæmpningen er for høj. CC's svar om
dårligt kobber svarer til TDC's svar om dæmpning.

> Når du nu siger væsentligt dyrere - hvad snakker vi så om
> prismæssigt?

Et slag på tasken siger faktor 5. Men det afhænger af løsningen og kan
være både dyrere og billigere end det (regn dog ikke med billigere hvis
du vil have en løsning uden trafik-maks). Du får til gengæld også et
bedre produkt med en bedre default-service, bedre stabilitet og med en
SLA hvis du vil betale for det.

Fra : Casper Bang

Dato : 04-05-04 18:24

> [...]
> du vil have en løsning uden trafik-maks). Du får til gengæld også et
> bedre produkt med en bedre default-service, bedre stabilitet og med en

Hmm, ved ikke lige hvad SLA står for - men 5 gange mere er nok lige i
overkanten (GHDSL koster omkring 3K/måned).

Det er godt nok surt at bo i et hus med dårlige kabler :(

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 09-05-04 11:31

Casper Bang skrev:

> Hmm, ved ikke lige hvad SLA står for

SLA er en forkortelse for Service Level Agreement. En SLA bruges til at
specificere hvilken service man forventer under hvilke omstændigheder og
for det meste også hvordan man kompenseres hvis ikke SLAen overholdes.

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 04-05-04 19:48

Prøv du at bestille det www.tdc.dk
Jeg har to gange været udefor at de sagde nej når man spurgte, og
senere, ja og det har kørt fint i flere år

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-05-04 18:34

On 04 May 2004 13:17:14 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

> [...]
>væsentligt dyrere. Så skal du kigge på et HX-kredsløb eller lignende.
>Spørg en sælger hos TDC Erhverv eller CC Erhverv, de kan vist begge

eller FWA
Flemming Jacobsen

Fra : Casper Bang

Dato : 04-05-04 18:42

> eller FWA

Jeg har som sagt FWA igennem sonofon for øjeblikket - virker fint, men er
for dyrt (2/1 megabit for 3K om måneden). Findes der andre der udbyder det,
men billigere?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 04-05-04 23:06

On Tue, 4 May 2004 19:41:45 +0200, "Casper Bang"

>Jeg har som sagt FWA igennem sonofon for øjeblikket - virker fint, men er
>for dyrt (2/1 megabit for 3K om måneden). Findes der andre der udbyder det,
>men billigere?

Prøv Arrownet eller nogle af de andre større udbydere
Flemming Jacobsen

Fra : Casper Bang

Dato : 05-05-04 13:32

> Prøv Arrownet eller nogle af de andre større udbydere

Jeg har tjekket med arrownet, og ifølge deres online test-ting leverer de
ikke i Næstved (4700) :(

Hvilke andre udbydere er der?

Fra : Jens

Dato : 05-05-04 17:49

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net>

> Jeg har tjekket med arrownet, og ifølge deres online test-ting leverer de
> ikke i Næstved (4700) :(

Test lige med de omkringliggende postnumre, FWA rækker længere end
postmnandper, og arrownet har tilsyneladende ikke helt styr på hvilke
postnumre de dækker fra forskellige sendere.....

> Hvilke andre udbydere er der?

Vidst kun sonofon hvis det er fwa du mener.

Mvh Jens

Fra : Casper Bang

Dato : 05-05-04 17:57

> Test lige med de omkringliggende postnumre, FWA rækker længere end
> postmnandper, og arrownet har tilsyneladende ikke helt styr på hvilke
> postnumre de dækker fra forskellige sendere.....

Ja, kontaktede dem før jeg fandt ud af at man kunne tjekke det online. De
sagde at de ville ringe tilbage... nu må vi se.

> Vidst kun sonofon hvis det er fwa du mener.

Hmm, det er så som sagt dem jeg har nu - det virker for det meste fint nok,
men synes det er lige lovligt dyrt sammenlignet med hvad man kan få igennem
telefonnettet (hvis man altså har kobber nok :/)

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 18:40

> eller FWA

Hvor ringer man hen til cybercity eller tdc for fwa - Jeg har kun
kendskab til sonofon der tilbyder det mere end "meget lokalt"

(Jeg har kun 2-3km til en tdc mobil mast)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-05-04 19:23

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> enriched
usenet with:

> Hvor ringer man hen til cybercity eller tdc for fwa - Jeg har kun
> kendskab til sonofon der tilbyder det mere end "meget lokalt"

TDC har ikke en FWA-licens

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 20:10

> TDC har ikke en FWA-licens

Mente jeg nok ...

Fra : Jens

Dato : 05-05-04 11:16

> [...]

> kendskab til sonofon der tilbyder det mere end "meget lokalt"
>
> (Jeg har kun 2-3km til en tdc mobil mast)

Nu kan jeg ikke huske hvor i verden du er fra, men prøv www.arrownet.dk , og
test mulighedden her : https://tilmeld.arrownet.dk/

Mvh Jens flyttet fra jellingnet til tuknet.......

Fra : Jens

Dato : 12-05-04 14:06

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40976a39$0$743$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
> Lige nu har jeg sonofon, men de er for langsomme/dyre (har 2/1 megabit).
>
> Det skal nævnes at der skal være ubegrænset trafik, og fast IP-adresse.

Prøv http://www.dansketelecom.com/, 4/4 Mbit/s til kr. 4.800,- pr. måned....

Jens

Fra : Casper Bang

Dato : 12-05-04 17:08

> Prøv http://www.dansketelecom.com/, 4/4 Mbit/s til kr. 4.800,- pr.
måned....

Den kan jeg ikke helt finde.. man kan da se en 2/2 megabit til 2700 om
måneden, og 8100 i oprettelse...
Det er godt nok en del i oprettelse, men lyder interessant.

Er der nogen af jer deer har erfaring med dette hosting firma?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-05-04 18:12

skrev :

>Den kan jeg ikke helt finde.. man kan da se en 2/2 megabit til 2700 om
>måneden, og 8100 i oprettelse...
>Det er godt nok en del i oprettelse, men lyder interessant.

Husk lige at lægge 25% oveni.
--
Knud

Fra : Casper Bang

Dato : 12-05-04 19:49

> Husk lige at lægge 25% oveni.

Ja, så godt det var ex moms :) Tak

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-07-04 22:08

> [...]
> Det er godt nok en del i oprettelse, men lyder interessant.
>
> Er der nogen af jer deer har erfaring med dette hosting firma?

Danske Telecom's forbindelser virker fint, er hurtigt leveret og efter
min erfaring en meget pæn oppetid.

Om de lige leverer i Næstved ved jeg ikke, men det er da værd at kontakte
deres salgsafdeling...

/Perseus