Panisk Kat
Fra : Jokerman

Dato : 04-05-04 10:53

Hej Alle

Jeg vil lige fortælle en lille historie om min lille Frida. Hun er endnu
ikke udekat, men hun kommer ud i snor så hun kan vænne sig til territoriet.
I lørdags var vi ude med hende, men vi arbejdede i haven, og min kone kom
pludselig styrtende ind til mig og råbte at Frida var sluppet fra hende. Vi
løb efter hende og hun var heldigvis ikke løbet ud på Hobro Landevej der
løber lige ude foran huset, men hun var løbet bag om huset. Hun havde stadig
snoren på sig, og da jeg kom om bag huset var den blevet fanget af nogle
grene og Frida var derfor blevet stoppet. Jeg så ikke først Frida da hun
faldt godt sammen med det grå buskads. Jeg så først den blå snor, men da jeg
gik ud efter den hørte jeg en brummen og en hvæsen ved min fod. Det var
Frida, og hun var ikke i humør til at blive taget op eller nusset. Hun
hvæsende, og brummede højt. Og så snart man kom tæt på hende var hun klar
med kløerne og til at bide. Hun var total panisk og aggressiv. Min lille
søde missekat, var parat til at forsvarer sig mod os. Det viste sig at min
kone bare for sjov ville prøve at sætte Frida op i trillebøren som er af
metal og køre med hende. Frida kan overhovedet ikke lide at blive kørt og
hun hader høje lyde så hun var blevet totalt panisk, og hun var altså
sluppet fra min kone som ikke havde ordentlig fat i snoren. Hun havde ikke
forventet et så heftigt udbrud fra katten. Efter noget tid blev Frida
beroliget så meget at hun kunne tages op og hun kom ind og fik sin livret
Tun, og en lille lur. Og så var hun igen vores lille søde missekat. Men for
en kort tid var hun altså Lille Hvæs. Meget overraskende.

Hilsen Jokerman

Fra : Denise

Dato : 04-05-04 11:33

Hej
Kender godt det med katte-panik.
Molly var ca. 1-2 år gammel. Vi luftede hende i selen i haven og snoren var
viklet lidt rundt om havebordet. I det samme kommer en af os
rundt om i haven og det bliver hun forskrækket over og vil løbe. Men da hun
er bundet til bordet trækker hun i snoren og rykker så i bordet,
hvor der stod en colaflaske. Flasken falder ned i fliserne og så går hun i
panik. Hun fik snoet sig ud af sin sele og stak af. Vi ledte først i hele
haven, derefter i alle folks haver, men væk var hun. Alle børn jeg mødte fik
jeg til at lede efter hende. Til sidst fat i en stige og kravlede op på
taget af huset, for der havde jeg jo godt udsyn. Vi havde vel ledt i alle
haver i et par timer, og det der var lidt mærkeligt var, at overhovedet
ingen havde set hende. På den ene side af vore
hus lå en pallet, og af een eller anden grund løftede vi den, for teoretisk
burde hun ikke kunne komme under den, men dernede under var hun, så hun
havde været i haven hele tiden . Hvordan hun havde fået møvet sig ind
under pallen, for der var godt nok ikke meget plads, ved jeg ikke, men hun
var smurt ind i jord i hovedet. Der havde hun ligget i 2 timer, helt trykket
ned i jorden, så hun var godt nok blevet skræmt fra vid og sans, men
gudskelov fandt vi hende, og så fik hun kæl og trøst i laaang tid

--
Hilsen Denise

Fra : Larson

Dato : 05-05-04 15:28

"Jokerman" <h.soerensen@DELETETHISthiemer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> en kort tid var hun altså Lille Hvæs. Meget overraskende.

Jeg ville droppe at have den i snor.
Katte føler sig let trængt op i en krog kan ikke lide pludselige bevægelser
tæt på.De er meget selvstændige
Lad den gå løs,så finder den sig til rette.
Katte er også bedre til befærdede veje end hunde,er min erfaring.
Jeg har f.eks prøvet at løfte en kat der ikke vidste at jeg kom.
Det resulterede i 4 lange blodige spor af kattekløer på hver side af min
arm.aaaaav!
Jeg tror det er lidt det samme der er sket i jeres tilfælde i det øjeblik
den havnede på jeres trillebør.(?)

Mvh Larson