Share navn i win200 pro
Fra : Fru Sørensen

Dato : 04-05-04 07:22

Hej

Er der nogen der ved hvorfor min computer, som den eneste i et netværk på 4
stk comp, af og til (uden der er nogen der har "pillet") ændrer på share
navnet i deling.
Den bliver ved med at ændre det til C$, med resultat at INGEN absolut ingen
kan komme ind på min comp ????

Vi kører over nyinstalleret router, Linksys Cable/DSL Router. som i øvrigt
også er ufatteligt langsomt på vores lokale netværk.

Mvh Lene

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 15:13

On Tue, 4 May 2004 08:22:16 +0200, "Fru Sørensen"
<fjernprivat@cadtech.dk> wrote:

>Den bliver ved med at ændre det til C$, med resultat at INGEN absolut ingen
>kan komme ind på min comp ????

Kan det tænkes at du har sat deling på roden af C: drevet (hvilket
normalt er en meget dårlig ide) og ikke en enkelt mappe?

Under delings egenskaber vil det så se ud som om at deling har ændret
sig til C$, da C: og den deling du, formodentligt, har lavet ligger på
samme niveau.
check det ved at klikke på den lille "pil ned" knap ved feltet
"sharenavn" i egenskaber for deling, og se om C$ og det share du har
oprettet begge er nævnt.

Hvis jeg har gættet rigtigt, om det med deling af roden af C:, så prøv
at nøjes med at dele en enkelt mappe, og se om det så ændre sig (også
efter en gaenstart af PC).

C$ er en "skjult" deling windows selv laver under opstart (kan
fjernes i registringsdatabasen, hvilket kan forhindre visse programmer
i at virke).

Med venlig hilsen
Jimmy hansen