Nu giver jeg snart op...
Fra : Jacob E.

Dato : 04-05-04 00:47

Hej igen...

Som i måske har lagt mærke til, har jeg haft forskellige slags problemer med
den pc, jeg er ved at samle.

Først drejede det sig om en CPU-køler; det blev løst...
Så var det PSU'en som røg, det blev løst...
Dernæst var jeg sikker på at HD'en var stået af, det blev løst...

Men nu er jeg vitterligt i syv sind. Der MÅ være noget galt et eller andet
sted, men hvad - det håber jeg i kan hjælpe mig med at finde ud af.

HD'en under Windows 2000-installationen. Min midt under den del af
intallationen i starten, hvor den installerer tastatur og mus, gik den i
stå. Og lige siden jeg så prøvede at reboote, har den været umulig at få liv
i, udover at der er liv i PSU'en. Alle fire lamper på tastaturet lyser, og
CD-rom drevet kører, men der sker bare NADA! Har reset'et 20 gange - intet
sker.

Jeg har fjernet CD-rom drevet - ingen forskel. Jeg har fjernet tastaturet -
ingen forskel. Jeg har skiftet grafikkort - ingen forskel... Jeg har clearet
CMOS 4-5 gange - ingen forskel!

Jeg er LOST! Sælger af det brugte MoBo sværger, at det virkede fint før, og
jeg tror ham da... Så umiddelbart burde alt hardware fungere.
Hvad i alverden kan der være galt???

Med frustreret hilsen

Jacob

Konfig:
Chaintech CT-7AJA0 Mobo m/ AMD Duron 800 MHz
Tt Silent Viking køler
2 x 128 MB PC133 RAM (1 NoName, 1 IBM)
Maxtor DiamondMax plus-8 40 GB HD
Creative CDRW 8435 CD-Rom drev
3,5" Floppy
(P.T) Trio S3 Virge PCI Grafikkort
Q-TEC 300W PSU
Acer 6312 Tastatur
IBM PS/2 mus
Daewoo CMC-1511B Skærm
Nye Sandberg ATA66/100 IDE-kabler

(Så har i fået det hele med...)

Fra : Avalanche

Dato : 04-05-04 05:00

"Jacob E." <sp@mmerdie.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad i alverden kan der være galt???
> Med frustreret hilsen
>
> Jacob

Har du brugt den ramkombination før?
Ellers prøv at fjerne den ene af stængerne og start dyret op.
Prøv evt. at ramscanne dem www.memtest86.com

Mvh.
Bo

Fra : Jacob E.

Dato : 04-05-04 13:11

Avalanche wrote:

> Har du brugt den ramkombination før?
> Ellers prøv at fjerne den ene af stængerne og start dyret op.
> Prøv evt. at ramscanne dem www.memtest86.com

Ja, kombinationen er brugt uden problemer i en anden maskine (IBM).
Der er ingen forskel med kun en blok i. Og jeg kan ikke ramscanne, da jeg
slet ikke kan komme så langt i opstarten....

Mvh Jacob

Fra : Jacob E.

Dato : 04-05-04 22:24

Så lykkedes det sgu' sat'me så!!!

Denne mail er både en update på, hvad der er sket, samt en varm tak til alle
dem, som i flere forskellige grupper har givet gode råd og uvurderlig hjælp.
Det er samtigig måske også en hjælp til dem, som sidder med samme
problem(er) som jeg har haft. Problemet er beskrevet nederst i dette indlæg.

Efter at have kæmpet med den smadrekasse i flere dage, fik jeg simpelthen
nok. Som sidste udvej besluttede jeg mig for at skille hele lortet ad og
starte forfra.

Jeg afmonterede CPU-køleren, rensede AMD'en for gammelt pasta og påførte
nyt, samt rensede køleren for gammelt "thermal pad" og monterede den igen.
Jeg fjernede den ene ram-blok helt (en IBM-blok som jeg mistænker for ikke
at være kombatibel med mit bundkort) og rensede pin'ene på den anden med
viskelæder.
Jeg afmonterede ALLE IDE-kabler og strømkabler og satte dem i igen.
Jeg byttede det gamle S3 Trio PCI grafikkort ud med det rigtige TNT2-64 AGP
kort og rensede også pin'ene på dette.
Og slutteligt reset'ede jeg for gudvedhvilkengang CMOS...

Og sørme om den ikke bootede op, fortsatte sin Win2k installation uden
problemer og her, 4 timer efter, kører den skam stadig...

Præcis HVAD som gjorde udslaget aner jeg ikke, men jeg kan af bitter
erfaring kun understrege, at den mindste fejl i samlingen af en pc kan give
store problemer.

Nu har jeg kun et "problem" tilbage (håber jeg!!!), og det er at jeg nok
kommer til at montere en kabinet-blæser, da såvel harddisk som grafikkort
bliver ret lunt.

Så igen, tak til alle som har hjulpet.

Mvh Jacob