hvor skal jeg lede?
Fra : Helle Skoett

Dato : 03-05-04 23:07

Hej gruppe.
Jeg har tidligere haft fin nytte af gode råd fra jer.
Derfor prøver jeg tillidsfuldt igen: Min søde mand og jeg har købt et hus,
der ligger lige ned til Isefjorden. (Jo tak, det er helt vildt godt) Vi har
eget slæbested og to egne bøjer, men ikke noget at slæbe derud... Vi er
derfor på jagt efter en jolle, der kan ros i nødstilfælde - og køres med
motor til daglig. Vi håber, vi en dag kan finde ud af at fiske - vi har i
hvertfald købt en af de der små røgeovne i Netto i dag...
Vi er bare ikke så gode til at finde joller til salg, som også er til at
betale. Det er her, I kommer ind i billedet.
Hvor skal vi søge? Har I gode links til portaler, hvor almindelige mennesker
sælger deres joller/små fiskebåde - eller ved I, hvor man in natura skal
smække waders'ne hen?
(Det skal ikke være noget fancy noget - der er ret lavvandet, og en del tid
vil jollen ligge på fjordbunden, der mest er sand/småsten, og så har vi hørt
fra naboerne, at de små krabbe bølger også er hårde - så det skal være en
rimelig solid jolle samtidig)
--
stor hilsen
helle s

Fra : Martin Kirk

Dato : 04-05-04 06:49

Hej Helle
brug dk.marked.privat.baad
skriv jolle købes .

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Fly

Dato : 04-05-04 08:30

"Helle Skoett" <hs@bt.dk> skrev i en meddelelse
....Vi er bare ikke så gode til at finde joller til salg, som også er til at
betale. Det er her, I kommer ind i billedet.
Hvor skal vi søge?
----------------------------------

Hej Helle!

Velkommen på vandet!
Jeg vil varmt anbefale dig at søge i Den Blå Avis på nettet www.dba.dk

Hvis det virker, er her et direkte link til rubrikken "Joller og gummibåde":
http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=374

Du kan så vælge "avanceret søgning" og indtaste maksimal pris, om du kun vil
se annoncer med billede o.s.v.
Du kan også vælge et geografisk område, så du f.eks. kun får annoncer i en
radius af f.eks. 25 km fra din bopæl. Så slipper du for at kigge efter både
som du måske alligevel ikke gider at køre efter.

Husk lige at vær opmærksom på om der er motor med eller ej, da det ændrer en
del ved prisen. Hvis der står "motor trænger til eftersyn", "motor lettere
defekt" o.s.v. vil jeg ikke anbefale dig at købe den medmindre du kender en,
som kan hjælpe med sådan noget.

Hvis I gerne vil i vandet hurtigst muligt og ikke ønsker at bruge hele
foråret/sommeren (og økonomien) på at reparere, snedkerere, pudse, polere
kan det nok godt betale sig at give lidt mere for en båd. Andre vil gerne
bruge mange timer på at "nørkle" med båden, og der er vi så forskellige.

God fornøjelse med dit bådkøb!

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Aske

Dato : 04-05-04 09:58

Jeg har selv søgt og købt jolle for nylig, det sted jeg fandt flest joller
var i www.gulgratis.dk søg : joller. især fredag- lørdag- søndag er der
mange annoncer god jagt
Aske

Fra : Torben Bach

Dato : 04-05-04 17:23

> [...]
> Derfor prøver jeg tillidsfuldt igen: Min søde mand og jeg har købt et hus,
> der ligger lige ned til Isefjorden. (Jo tak, det er helt vildt godt)

Til lykke med valg af landsdel her på Sjælland!

> Hvor skal vi søge? Har I gode links til portaler, hvor almindelige
mennesker
> sælger deres joller/små fiskebåde - eller ved I, hvor man in natura skal
> smække waders'ne hen?

Jeg var inde for at ose lidt rundt i det lokale bådcenter i Holbæk i går og
så, at de har et knaldtilbud i øjeblikket - jolle + 4hk motor til 16.000 kr.
Den stod på en lille trailer, men da jeg ikke selv er ude efter noget sådan,
undersøgte jeg ikke, om den fulgte med.

Hvis du nu vil takke mig for dette tip, kan du senere tippe mig om, hvor der
er fisk at fange i Isefjorden. Min kone er ved at gå i spåner, fordi det
endnu ikke er lykkedes at fange nogle hornfisk, som skulle være godt og vel
undervejs til de indre farvande.

Med venlig hilsen
Torben
Nykøbing Sj.