Ny trådløs router
Fra : Anders

Dato : 03-05-04 22:45

Hej Gruppe,

Jeg har gennem længere tid kæmpet med en Linksys BEFW11S4 router, og
giver nu op - den kan simpelthen ikke køre stabilt... se f.eks. denne
tråd:

http://www.broadbandreports.com/forum/remark,8889242~mode=flat

Nu har jeg så solgt skidtet til en stakkels uvidende gut.

Hvilken router skal jeg så vælge nu? Jeg vil have en der bare virker.
Jeg har ingen problemer med at den er avanceret at sætte op eller
noget, men der skal simpelthen findes en stabil firmware til den, og
selve hardwaren skal være i orden.

Jeg vil helst ikke bruge mere end 800 - 1000 kroner, og jeg behøver
ikke mere end 11 mbit (selvom 54 selvfølgelig vil fremtidssikre
investeringen mere). Desuden skal der være indbygget switch (bare 4
porte, skal jeg bruge mere smider jeg en switch mere på ...)

Mvh Anders

Fra : Mads Bahrt

Dato : 04-05-04 02:58

Anders wrote:
> Hej Gruppe,

Hej Anders

Der er kommet en ny gruppe der specifikt beskæftiger sig med trådløs
netværk: dk.edb.netvaerk.traadloest
Dit spørgsmål vil være mere passende der.

Med venlig hilsen

Mads Bahrt

Fra : Anders

Dato : 04-05-04 13:27

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote in message news:<pMClc.152593$jf4.8166905@news000.worldonline.dk>...

> Hej Anders
>
> Der er kommet en ny gruppe der specifikt beskæftiger sig med trådløs
> netværk: dk.edb.netvaerk.traadloest
> Dit spørgsmål vil være mere passende der.

Ja, desværre vil google grupper ikke poste der ... jeg ved ikke hvorfor?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-04 22:29

On 4 May 2004 05:26:52 -0700, anderslynge@hotmail.com (Anders)
wrote:

> Ja, desværre vil google grupper ikke poste der ... jeg ved ikke hvorfor?

Som altid, når en news-udbyder ikke har de grupper man ønsker, er
det passende at spørge news-udbyderen, ikke at bruge de forkerte
grupper.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-05-04 09:03

> [...]
> investeringen mere). Desuden skal der være indbygget switch (bare 4
> porte, skal jeg bruge mere smider jeg en switch mere på ...)

Jeg har indtil videre gode erfaringer med den Topcom WBR 654, som Netto
har solgt (der var en enkelt tilbage i Netto Buddinge Hovedgade i lørdags).

Den kostede 699,- og kører op til 108 mbit (dette er dog nok mere teoretisk)
og har indbygget 4-ports switch.
I de par uger, jeg har kørt med den, har den været stabil og det har
ikke været nødvendigt med genstart.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-05-04 09:56

> [...]
teoretisk)
> og har indbygget 4-ports switch.
> I de par uger, jeg har kørt med den, har den været stabil og det har

Jeg har også en Topcom (WBR611) som har kørt stabilt i de par måneder jeg
har haft den.
Der er nogle irriterende småfejl i opsætningsprogrammet, men ikke noget som
forhindrer funktionaliteten.

Niels Dybdahl

Fra : TDC

Dato : 06-05-04 20:16

Hej,

Sjovt du siger det, for jeg har lige leveret en tilbage (Topcom 654). Den
var kun stabil når man brugte internet (512 Kbit), men ved filoverførsel
mistede den altid forbindelsen, hvorefter eneste mulighed var at resette
eller tage strømmen på routeren.
Jeg ringede til supporten, hvor de godt var klar over problemet og sagde jeg
skulle henvende mig i forretningen. Da de ikke havde andre fik jeg pengene
tilbage. Jeg "glemte" dog at spørge (supporten) om det var et generelt
problem eller det kun var min router, men da de kendte til det . . .

/Jørgen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 06-05-04 21:53

TDC wrote:
> [...]
> filoverførsel mistede den altid forbindelsen, hvorefter eneste
> mulighed var at resette eller tage strømmen på routeren.

Det lyder som fejl ved dit eksemplar. Jeg har lige prøvet at overføre
en fil på godt 1 GB via min Topcom WBR 654 og det kørte uden problemer.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-05-04 01:43

> [...]
> fik jeg pengene tilbage. Jeg "glemte" dog at spørge (supporten) om det
> var et generelt problem eller det kun var min router, men da de kendte

Sjovt nok skulle vi have leveret vores retur (tror ikke vi kom derned
igen) - efter at have talt med deres support, som ikke kunne løse vores
problem: overførsel via internt net: Godt i 10 sek - nede i 30sek :<
Desværre kunne firmaet ikke få deres til at gøre det skrev de tilbage.

--
Annika P

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 04-05-04 13:32

"Anders" <anderslynge@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> investeringen mere). Desuden skal der være indbygget switch (bare 4
> porte, skal jeg bruge mere smider jeg en switch mere på ...)

Hvad med Linksys WRT54G ? (v2.0)
Baseret på Linux. Linksys har frigivet dens (samt flere andre modeller)
firmware som GPL source, hvilket har medført at der nu også er andre som
laver firmware til den.

Efter at have udskiftet Linksys's egen firmware med WiFi's
https://sourceforge.net/projects/wifi-box/ samt http://www.linksysinfo.org/
har min kørt stabilt i nu knap 3 måneder (83 days, 17:23, load average:
0.23, 0.04, 0.01) med både P2P (som test) samt frontend for web/mail
server - med den aktuelle firmware.

P2P plejer at give et godt fingerpeg om stabiliteten, da der hurtigt
etableres en meget stor mængde trafik. Det er om ikke andet min erfaring.

Hvis du ikke er tilfreds med hvad andre laver af firmware, kan du selv give
dig til at lave en
Så er du vist sikret fremtidige opdateringer - trods Linksys's manglende
evne til at lave stabil firmware.

PS: Min grund til skiftet af frimware fra Linksys var problemer med VPN
gennem routeren.

Prisen er lidt under 700 Kr.

MVH Anders (8900)

Fra : request-for-comment

Dato : 06-05-04 08:43

In news:db91c227.0405031345.45102ae5@posting.google.com,
Anders <anderslynge@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> http://www.broadbandreports.com/forum/remark,8889242~mode=flat
>
> Nu har jeg så solgt skidtet til en stakkels uvidende gut.

Har du husket at give ham adressen på denne ng. Det er jo ikke sikkert han
er lige så heldig med at finde en "at tørre den af på" ;-|