Bundkort kaput eller nyt?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-05-04 21:49

Hej i gruppen.

På mit bundkort er nogle af kondensaterne tilsyneladende blevet utætte, se
billeder i dk.binaer, så jeg frygter lidt at den kører på sidste vers, mit
sidste bundkort døde af samme årsag, dog poppede kondensaterne helt op der.
Hvis bundkortet er ved at stå af, så skal jeg jo ud og finde et nyt.
Hvilket er bedst til en Barton XP2500+ når man gerne vil kunne clocke mere
eller mindre på den og samtidig kunne opretkolde stabil drift?
Vil meget gerne have et godt lydkort med på det nye bundkort, med digital
optisk udgang for lyd som næsten eneste krav til onboard gejl.

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Devast8or

Dato : 04-05-04 00:41

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> sidste vers, mit sidste bundkort døde af samme årsag, dog poppede
> kondensaterne helt op der. Hvis bundkortet er ved at stå af, så skal

Det kunne godt være. Hvis du er fiks på fingrene kan det være at du kan
skifte caps'ene ud, så burde du kørende igen.

> Hvilket er bedst til en Barton XP2500+ når
> man gerne vil kunne clocke mere eller mindre på den og samtidig kunne
> opretkolde stabil drift?

Abit har altid været gode OC kort.

> Vil meget gerne have et godt lydkort med på det nye bundkort, med
> digital optisk udgang for lyd som næsten eneste krav til onboard gejl.

Det mener jeg mit Abit NF7-S har, men du skal nok lige tjekke det først ;).
Ellers et superlækkert bundkort, men det kan være der er kommer noget nyere,
jeg ikke fulgt så meget med på det sidste.

Devast8or

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-05-04 01:29

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
nyere,
> jeg ikke fulgt så meget med på det sidste.

Der er optisk udgang på NF7-S og det får også en stemme herfra.

Man bør måske også kigge på AN7 (et opdateret NF7-S), det har det der uGuru
halløj og lidt andre indstillinger i BIOS.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-05-04 14:15

> Der er optisk udgang på NF7-S og det får også en stemme herfra.

Takker, fik jeg mig også læst frem til på diverse sider

> Man bør måske også kigge på AN7 (et opdateret NF7-S), det har det der
uGuru
> halløj og lidt andre indstillinger i BIOS.

Den har jeg lige studeret nærmere, så den blev det, har bestilt den sammen
med en Barton XP2500, så glæder mig til at den dumper ind af døren i morgen

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 04-05-04 07:31

> optisk udgang for lyd som næsten eneste krav til onboard gejl.

Det er jo til, at skifte disse lytter ud uden besvær.

Erik.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-05-04 14:13

> Det er jo til, at skifte disse lytter ud uden besvær.

Kører nu fint endnu, og har egentlig gået og tænkt på at opgradere bundkort
og CPU, så nu bliver det. Har ikke lige mod på at gå igang med det.

--
Best regards
Michael Nielsen