Stats med php
Fra : Sonni Jensen

Dato : 03-05-04 21:34

Hejsa jeg sidder og er ved at forberede mig til min svendeprøve,
og prøver derfor at lave en hjemmeside hvor jeg skal
administrerer en god mængde dataer.

jeg laver en bolig database, og skal lave stats der kan hjælpe
mig med at finde frem til de 3 huse som er populærest, dette kan
jeg jo gøre ved at registrerer et hvert besøg på den enekelte
profil, men hvordan???

er der nogen der kan hjælpe mig, er det noget med en extra
database tabel eller gemmes det i en fil???

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-04 22:29

Sonni Jensen skrev:

> [...]
>mig med at finde frem til de 3 huse som er populærest, dette kan
>jeg jo gøre ved at registrerer et hvert besøg på den enekelte

I din database skal du have en unik id (kunne være adressen) og
en attribut der f.eks. hedder "Besøg" (foruden de andre
attributter du vil registrere). Den sidste skal så tælles op med
1 hver gang huset bliver besøgt. Så kan du med en SQL udtrække de
huse der har fået flest besøg. Du kan f.eks. bare bruge "ORDER BY
Besøg" når du laver tabellen over besøg.

--
Bertel