Benchmark / stress programmer til linux
Fra : Clemme

Dato : 30-04-01 23:26

Findes der nogle stabilitets test programmer til linux, der bl.a. kan
teste/stresse, ram, harddisk(e), cpu osv.
Jeg vil jo gerne vide om min overclockede maskine kan klare presset =)

Mvh
Martin AKA. Clemme

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 01-05-01 10:11

On Tue, 1 May 2001 00:26:22 +0200, Clemme wrote:
>Findes der nogle stabilitets test programmer til linux, der bl.a. kan
>teste/stresse, ram, harddisk(e), cpu osv.
>Jeg vil jo gerne vide om min overclockede maskine kan klare presset =)

Du kan teste hvor hurtig din harddisk (-t) og dens cache (-T) er sådan:
hdparm -Ttv /dev/hda

--
Stephan Henningsen /
/ http://tisprut.dk

Fra : Joakim Recht

Dato : 01-05-01 08:27

stephan@levelout.tisprut.dk (Stephan Henningsen) writes:

> Du kan teste hvor hurtig din harddisk (-t) og dens cache (-T) er sådan:
> hdparm -Ttv /dev/hda
Og ellers er bonnie++ (http://www.coker.com.au/bonnie++) et ganske glimrende
program til at give et lidt bedre billede af den aktuelle diskperformance.

--
Joakim Recht
Tlf. 20 85 54 77

Fra : frank damgaard

Dato : 01-05-01 15:54

Clemme <mcmartin@ofir.dk> wrote:
> Findes der nogle stabilitets test programmer til linux, der bl.a. kan
> teste/stresse, ram, harddisk(e), cpu osv.
> Jeg vil jo gerne vide om min overclockede maskine kan klare presset =)

cpu, ram mv., prøv en kerne oversættelse, og et par andre ting
samtidig.

--
Frank Damgaard

Fra : Claus L. Rasmussen

Dato : 01-05-01 21:41

Clemme wrote:

> Findes der nogle stabilitets test programmer til linux, der bl.a. kan
> teste/stresse, ram, harddisk(e), cpu osv.

Der er en oversigt over forskellige testprogrammer på

http://linuxquality.sunsite.dk/articles/testsuites/

> Jeg vil jo gerne vide om min overclockede maskine kan klare presset =)

Så er det lige de tests, du skal bruge - med forsigtighed; se f.eks denne
advarsel:

Undercooled, overclocked or otherwise weak systems may fail causing
data loss (filesystem corruption) and possibly permanent damage to
electronic components.

God fornøjelse

-Claus