Kan ikke høre mig selv i headset
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 03-05-04 20:23

Jeg har købt mig et Cosonic CD-610M headset
(http://www.headphone.com.cn/sort1.asp?sort_id=95&page=7) primært for at
kunne Skype lidt.

Det fungerer da også fint til formålet, bortset fra, at jeg ikke kan høre
mig selv i høretelefonerne, når jeg taler med folk. Det betyder, at jeg
ubevidst kommer til at tale lidt for højt.

Andre kan sagtens høre mig, og jeg kan sagtens optage lyd vha.
"Lydoptager".

Jeg benytter det indbyggede lydkort på mit Asus A7V-266E bundkort, og
headsettet er tilslutte mic og "front speaker out" (Indstillet til 2
højtalere i Advanced Settings).

Er der en måde, hvorpå jeg kan "få mig selv i røret"?

Mange hilsner

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-05-04 21:27

Uheldigvis faldt Kasper Hyllested over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
og
> headsettet er tilslutte mic og "front speaker out" (Indstillet til

Aktiverer mikrofonen under "afspilning"...

Forskellen på Indspilning og afspilning:

Afspilning sender lyden til ens egen højtaler, mens indspilning sender
lyden til optagelse i et program eller i dette tilfælde til skype.

Med lad være med at skrue for højt op for at undgå feedback.

Claus

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 04-05-04 20:31

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> writes:
> [...]
>lyden til optagelse i et program eller i dette tilfælde til skype.
>
>Med lad være med at skrue for højt op for at undgå feedback.

Hey - tak for det. Nu virker det fint!

Mange hilsner

Kasper Hyllested