MS Windows
briani 27239
windows xp og hastigheden på musen... den ~
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 03-05-04 18:51

Hej,

Jeg vil gerne have min mus til at køre hurtigere, end hvad man kan få
den til i kontrolpanelet.

Jeg har prøvet at rode lidt i registreringsdatabsen jf.
http://www.activewin.com/tips/reg/mouse_4.shtml men det virker som om
alle indstillinger nulstilles, når jeg genstarter og musen er lige så
langsom, som før...

Gode ideer? Nogen som har fået det til at fungere? Mangler info?

/Henrik

Fra : Kispus

Dato : 03-05-04 21:33

"> Gode ideer? Nogen som har fået det til at fungere? Mangler info?

Hej !
Jeg havde sat musens hastighed til max og var egenlig godt tilfreds,
så købte jeg en mus i Aldi til 40,- og tju-hej hvor det gik hurtigt,
jeg måtte sætte hastigheden ned, musen virkede fint i nogle måneder,
så var den slidt ned.
Pointen er, at du skal kikke dig om efter en anden mus, der er absolut
forskel på mus.
Jeg kører nu med en Microsoft, og når markøren går fra den ene
side af skærmen (17") til den anden, så har musen på puden flyttet
sig 3.5 cm.
Mvh. John

Fra : ///JJ

Dato : 03-05-04 23:39

Kispus wrote:
> [...]
> så købte jeg en mus i Aldi til 40,- og tju-hej hvor det gik hurtigt,
> jeg måtte sætte hastigheden ned, musen virkede fint i nogle måneder,

Bruger du meget mus?

> [...]
> Jeg kører nu med en Microsoft, og når markøren går fra den ene
> side af skærmen (17") til den anden, så har musen på puden flyttet

Du kan evt. også eksperimentere med acceleration (mener det kommer med
Microsoft driveren), dvs. at hvis du bevæger musen hurtigt skal du bruge
kortere fysisk afstand for at flytte markøren.

///JJ

Fra : Kispus

Dato : 05-05-04 00:56

> Du kan evt. også eksperimentere med acceleration (mener det kommer med
> Microsoft driveren), dvs. at hvis du bevæger musen hurtigt skal du bruge
> kortere fysisk afstand for at flytte markøren.
Mvh
///JJ

Ja, undskyld jeg siger det, men det er vist noget sludder, - prøv selv !!
Om du bevæger musen hurtigt eller langsomt, markøren følger efter !
Mvh. John

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 05-05-04 22:03

> [...]
>
>Ja, undskyld jeg siger det, men det er vist noget sludder, - prøv selv !!
>Om du bevæger musen hurtigt eller langsomt, markøren følger efter !
[...]

Hvad er der forkert i det? Jeg tror ikke det er for sjov det hedder
acceleration.

Hurtig test:
Flyt markøren hen i venstre side af skærmen. Hold fingeren fast på
musemåtten, klods op ad musens venstre side. Flyt så musen til højre
og mål afstanden fra fingeren, når markøren når højre side af skærmen.

Ved langsom bevægelse med musen tog det ca. 3 cm at nå fra den ene
side af skærmen til den anden.
Ved hurtig bevægelse krævede det kun ca. 1 cm at komme fra den ene
side til den anden.

Jeg kan iøvrigt oplyse, at det hjalp lidt at hente softwaren på
Logitech's hjemmeside (har en optisk Pilot wheel-mouse eller hvad den
nu hedder).

Men jeg vil stadig gerne have den til at køre hurtigere. Og helst uden
brug af acceleration. :(

/Henrik

Fra : Kispus

Dato : 05-05-04 22:13

> [...]
> side af skærmen til den anden.
> Ved hurtig bevægelse krævede det kun ca. 1 cm at komme fra den ene

Beklager at jeg var lidt hurtig på aftrækkeren, jeg vidste ikke at der
fantes sådan en mus, min gør ikke sådan !
Mvh. John