Hvilken linux?
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 16:36

Hey!

Jeg skal have sat en webserver op, maskinen har flg. specs.

Celeron 500Mhz, 640 Mb Sd-ram, Geforce 2mx grafikkort.

Hvilken linux vil kører bedst på maskinen og samtidig være lige til at gå
til for en windows bruger (Ved godt det ikke er lige til, at gå til. Men så
lettest som muligt)

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Kasper Dupont

Dato : 03-05-04 16:51

Aksel Spandet wrote:

> [...]
> til for en windows bruger (Ved godt det ikke er lige til, at gå til. Men så

Efter sigende skulle Mandrake være en af de letteste at
gå til for en nybegynder. Men jeg har aldrig selv prøvet
andet end Red Hat Linux og Fedora Core. De største
problemer plejer at opstå, hvis man har noget hardware
der ikke er understøttet. Men hvis du bare skal køre en
webserver er det sandsynligvis ikke noget problem.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
/* Would you like fries with that? */

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 17:12

Hey!

> [...]
> der ikke er understøttet. Men hvis du bare skal køre en
> webserver er det sandsynligvis ikke noget problem.

Ok, jeg har mandrake 10.0.... Så den vil jeg da prøve at smid på så....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-05-04 17:13

I dk.edb.system.unix, skrev Aksel Spandet:
> Hey!

> Ok, jeg har mandrake 10.0.... Så den vil jeg da prøve at smid på så....

Det kan anbefales lige at køre Community versionen over på en Official
når den er installeret.

Bare tilføj Official som ny kilde og lave en
urpmi --auto-select --update

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 03-05-04 17:41

> Det kan anbefales lige at køre Community versionen over på en Official
> når den er installeret.

Hvad er forskellen på de to versioner - kunne ikke lige finde brugbare
infos hos Mandrake ?

Jørn

Fra : Jesper Krogh

Dato : 03-05-04 17:52

I dk.edb.system.unix, skrev Jørn Hundebøll:

> Hvad er forskellen på de to versioner - kunne ikke lige finde brugbare
> infos hos Mandrake ?

Hmm... prøv at læse press meddelelsen:
http://www.mandrakesoft.com/company/press/pr?n=/pr/products/2464

Det er vist klart nok.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 04-05-04 14:43

Jesper Krogh wrote:

> Hmm... prøv at læse press meddelelsen:
> http://www.mandrakesoft.com/company/press/pr?n=/pr/products/2464
>
> Det er vist klart nok.

De skriver:

After nearly two months of polishing and enhancing the Mandrakelinux
10.0 Community release, Mandrakelinux 10.0 Official is now available.

Men hvad præcist er forskellen - jeg synes stadig ikke jeg helt kan se
det. Er det "bare" patches som er kommet til eller er der forskelle ?

Sorry - måske mangler jeg bare briller

Jørn

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 04-05-04 15:57

Jørn Hundebøll wrote:

> [...]
>
> Men hvad præcist er forskellen - jeg synes stadig ikke jeg helt kan se
> det. Er det "bare" patches som er kommet til eller er der forskelle ?

Ja, det er sikkerheds- og fejlrettelser der er kommet siden Community
kom på gaden.

--
Magnus Pedersen
No trees were killed in the sending of this message.

Fra : Lars Bonde

Dato : 04-05-04 00:09

> [...]
> til for en windows bruger (Ved godt det ikke er lige til, at gå til. Men

Jeg kan anbefale ClarkConnect Home Edition 2.1. Den er meget nem at gå til.

Lars

---

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-05-04 10:05

In <409666ec$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> "Aksel Spandet" <akselspandetSNABEL-Ahotmail.com> writes:

>Hey!

>Jeg skal have sat en webserver op, maskinen har flg. specs.

>Celeron 500Mhz, 640 Mb Sd-ram, Geforce 2mx grafikkort.

Wow. Kaempe-maskine. Jeg koerer en webserver paa en 233 Mhz med 32 mb ram.
Jeg bruger debian-stable.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 10:17

Hey!

> Wow. Kaempe-maskine. Jeg koerer en webserver paa en 233 Mhz med 32 mb ram.
> Jeg bruger debian-stable.
hehe.... Regner også med den skal bruges til lidt fil server med mere, men
det vigtigste er web server...

Mvh
Aksel Spandet