Skift fra Dynamisk til fast IP
Fra : jesper

Dato : 03-05-04 13:32

Hej

Jeg har endeligen fået købt mig en Router

Og vil nu skifte fra Dynamisk til Fast IP.
Jeg har TDC Bredbånd.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan dette foregår?
Får min Router den nye IP fra DHCP serveren, eller sender TDC et brev, som
de så forventer kan times med at jeg sætter routeren til?

MVH J

Fra : Alzklaz

Dato : 03-05-04 13:40

"jesper" <jesper@jesper.dk> wrote in message
> [...]
> Får min Router den nye IP fra DHCP serveren, eller sender TDC et brev, som
> de så forventer kan times med at jeg sætter routeren til?

Du skal bestille en fast IP, ellers fortsætter din router med en dynamisk
IP.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 03-05-04 20:54

Undskyld mig Alzklaz, men det er sgu et dumt svar.
Det ved jeg da udemærket!

Jan Vestergaard har derimod et godt og fyldest gørende svar!

Fra : Alzklaz

Dato : 03-05-04 21:05

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jesper@nospam.com> wrote in message
> Undskyld mig Alzklaz, men det er sgu et dumt svar.
> Det ved jeg da udemærket!

Hvorfor er det et dumt svar ? Du spørger hvordan det forgår, og jeg
forklarer hvordan. Du skal bestille en fast IP og INTET andet foretage dig.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-05-04 09:53

> Hvorfor er det et dumt svar ? Du spørger hvordan det forgår, og jeg
> forklarer hvordan. Du skal bestille en fast IP og INTET andet foretage
dig.

Det var et dumt svar fordi du udelod den sidste del om at Jesper INTET andet
skulle foretage sig. Og du skrev ingen information om hvordan IP-adressen
kommer ind i routeren, hvilket kunne have været brugt til at konkludere
ovenstående.

Niels Dybdahl

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-05-04 14:43

jesper skrev i et indlæg på usenet:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan dette foregår?
> Får min Router den nye IP fra DHCP serveren, eller sender TDC et
> brev, som de så forventer kan times med at jeg sætter routeren til?

Der er egentlig ingen forskel på en fast og en dynamisk IP fra Tdc
udover at du får en anden IP-adresse.

Den tildeles på samme måde - den eneste forskel er at du får tildelt den
samme hver gang med fast IP.

Men du får et brev om hvilken IP du vil få tildelt fra hvilken dato.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 03-05-04 20:55