Fratræk ved brugt køb til firma
Fra : Rune

Dato : 03-05-04 12:52

Jeg står og skal bruge en bærbar computer i mit enkeltmandsfirma, men kan
egentlig sagtens nøjes med en brugt. Men kan jeg i så tilfælde køre købet
over mit firma (e.g. få fratrækket). Hvad med moms? Det vil der vel ikke
blive noget af?

/Rune

Fra : Jonathan Stein

Dato : 03-05-04 15:39

Rune wrote:

> Jeg står og skal bruge en bærbar computer i mit enkeltmandsfirma, men kan
> egentlig sagtens nøjes med en brugt. Men kan jeg i så tilfælde køre købet
> over mit firma (e.g. få fratrækket).

Ja, det er ligemeget om den er ny eller brugt. Det er mere
interessant, om du kunne "mistænkes" for (også) at bruge den privat.

> Hvad med moms? Det vil der vel ikke blive noget af?

Ikke hvis du køber den af en privat (ikke momsregistreret) person.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Rune

Dato : 04-05-04 11:29

> Ja, det er ligemeget om den er ny eller brugt. Det er mere
> interessant, om du kunne "mistænkes" for (også) at bruge den privat.

Ok, tak.