Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Køb af hus/lejlighed ->hvad med lejer?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 11:23

I forbindelse jeg er ved at købe noget rækkehus/ejerlejlighed, så skal den
bedre halvdel flytte ind (men med mig som ejer.) hvor hun skal betale en
husleje af en art.
Kan hun egentlig få boligsikring eller andet når hun reelt har en
lejeudgift? (så vidt jeg husker er lejeindtægten skattefri hvis den ikke
overstiger 24000 årligt?)
Den samlede husleje er på cirkus 3500 der deles 50/50.

Er det bare mig der tror træerne gror ind i himlen eller? :)

/Dennis

Fra : Karl Hansen

Dato : 03-05-04 15:41

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den samlede husleje er på cirkus 3500 der deles 50/50.
>
> Er det bare mig der tror træerne gror ind i himlen eller? :)

JA fordi Kommunen kræver en lejekontrakt og du vil blive beskattet af indtægten !
og
på boligsikringen TJÆKKER man hvem der bor på adressen da kommunen har sit ejet KMD-system

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 16:44

"Karl Hansen" <Karl@Hansen.dk> wrote in message

> [...]
meddelelse

> JA fordi Kommunen kræver en lejekontrakt og du vil blive beskattet af

Det er vel jo som sådan ikke noget i vejen for at give dem - hun bor jo
reelt på adressen.
Er du sikker på at man altid bliver beskattet? - jeg har hørt noget omkring
op til og med 24.000/år

> på boligsikringen TJÆKKER man hvem der bor på adressen da kommunen har sit
ejet KMD-system

Jamen hun komme jo også reelt til at bo på adressen.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Anita

Dato : 03-05-04 20:37

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> Jamen hun komme jo også reelt til at bo på adressen.

Måske anses det som betænkeligt, at udlejer også bor på adressen.

Venligst Anita

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 21:30

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> Måske anses det som betænkeligt, at udlejer også bor på adressen.

Både og?
Hvis en lejer er en forudsætning for at man har råd til det bo der er det
vel ikke så unaturligt.

Fra : Anita

Dato : 03-05-04 22:50

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> Både og?
> Hvis en lejer er en forudsætning for at man har råd til det bo der er det
> vel ikke så unaturligt.

Jeg kunne forestille mig at det kommer an på ejerboligens type. Det er vel
de færreste der eksempelvis udlejer dele af en 2 værelses lejlighed, hvormod
det anses som naturligt nok i en villa på 200+ m2.

Men jeg kender desværre ikke reglerne på området. Du kan prøve at ringe til
Told & Skat eller se på deres hjemmeside.

Venligst Anita

Fra : Anita

Dato : 03-05-04 16:02

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev

> Den samlede husleje er på cirkus 3500 der deles 50/50.

Den fordeling virker lidt unfair i mine øjne. Hun betaler til at du kommer
til at eje en lejlighed. Men den dag du bliver træt af hende, ejer hun intet
og du har desuden alle rentefordelene mv.

Så den aftale købte jeg ikke.
Venligst Anita

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 16:45

> [...]
intet
> og du har desuden alle rentefordelene mv.

Nu foreligger der ikke nogen reel aftale endnu - de 50/50 var for at lette
overskueligheden af det hele.

Fra : Anita

Dato : 03-05-04 20:36

"Dennis Pedersen" skrev
> Nu foreligger der ikke nogen reel aftale endnu - de 50/50 var for at lette
> overskueligheden af det hele.

Helt iorden. Jeg ville også bare gøre opmærksom på skævheden i en
50/50-løsning.

Løsningen kan også være okay under helt særlige omstændigheder. (Fx. at du
afholder alle udgifter omkring vedligeholdelse, ejendomsskat m.v.) Men
overordnet set er den ikke fair.

Venligst Anita

Fra : Ebbe

Dato : 05-05-04 14:51

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> Den samlede husleje er på cirkus 3500 der deles 50/50.
>
> Er det bare mig der tror træerne gror ind i himlen eller? :)

Hej Dennis

Boligsikringen kræver, at lejeren har eget køkken, men der er svjv ikke
noget til hinder for at udleje til din kæreste. Det giver bare ikke noget
fra kommunen, med mindre du laver et ekstra køkken.

Med hensyn til at bo sammen er det lettere at have en fælles budgetkonto til
husleje osv. fremfor en lejekontrakt.

Vh Ebbe