hunhund syg? - hanhund tisser hele tiden.
Fra : Maria

Dato : 02-05-04 20:26

Vi har 2 hunde, både en han-og hunhund. Hanhunden er en gravhund på 2½ år,
og hunhunden er en 1/4 flatcoater og 3/4 labrador og hun er 7 år.

Hun har været i løbetid eller hvad jeg skal kalde det i ca. 5 uger nu. De
første 4 uger var hun ikke hjemme, nu har hun været hjemme den sidste uges
tid, og vi har lagt mærke til at hun bløder, og slikker sig meget.
Hanhunden småtisser over det hele! - Det bliver værre og værre. Han har
småtisset den sidste uges tid, men nu har jeg opdaget at han også gør det
på vores tæpper, i sovesofaen, op af reoler med bøger osv.

Hvad kan der være galt med vores hunde, og hvad gør vi.

Vi har nu prøvet at sprøjte deodorant langs alle paneler og der hvor han
ellers plejer at små tisse, så må vi se om det hjælper.

--
Maria

Fra : Holm

Dato : 02-05-04 23:30

"Maria" <mariahansen4800@hotmail.comfjern> skrev i en meddelelse
newsr7dz8vwd9imcdc@news.sletfjong.dk...
> [...]
>
> Vi har nu prøvet at sprøjte deodorant langs alle paneler og der hvor han
> ellers plejer at små tisse, så må vi se om det hjælper.

Hej Maria

I skal være opmærksomme på at hunhunde kan få livmoder betændelse (
pyometra) og det skal behandles hurtigt .
Hvis hun har blødt så længe så ville jeg ringe til min dyrlæge og få
ham/hende til at se på det .
Nogle gange kan man undgå operation , men kun hvis man kommer i tide ( og
der selvfølgelig ER tale om en betændelse ).

Hanhunden er sikkert frustreret over tævens løbetid , og vil markere
allevegne .
Hvis han ikke er kastreret skal I jo også lige passe på at han ikke parrer
hende ! ( tro mig , de kan godt nå op ))

Jeg synes I skal få det undersøgt og dyrlægen vil sikkert også kunne råde
jer mht hanhunden .

Hilsen Holm

Fra : Maria

Dato : 03-05-04 05:34

Hej Holm.

Mange tak for dit hurtige svar, jeg vil kontakte dyrlægen så hurtig så
muligt.

--
Maria