Ny mobi, hvilken?
Fra : GJ

Dato : 02-05-04 16:05

Hej

Jeg overvejer at købe mig en ny mobi...
Men jeg synes der er så mange forskellige modeller at vælge imellem at
det er helt uoverskueligt, derfor vil jeg lige prøve at spørge
herinde, om der er nogen af jer der har et forslag.

Jeg ved ikke hvilken tlf der er den bedste lige pt. men det vil jeg
gerne vide.... selvfølgelig kommer det an på de krav man har, men
generelt må der være en tlf. der er af en rigtig god kvalitet....

Helst en nokia, men det er ikke et endegyldigt krav, jeg har selv
luret lidt på nokia 6100, er det en god tlf?

Mine krav:

Skal kunne indeholde mange sms (min 100 stk)
Skal have en god kalender funktion med både fødselsdag og mulighed for
noter, og alarm (ur)
Skal have farveskærm
Mulighed for ringetone-profiler
Der skal være GPRS/WAP

Skal helst kunne MODTAGE MMS beskeder, lige meget om den kan sende
dem.
Det er ligegyldigt om der er kamera i.

Håber der er nogen der har nogle forslag...

Mvh Gitte

Fra : Mythos

Dato : 02-05-04 17:20

"GJ" <nospamming@zwallet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem.
> Det er ligegyldigt om der er kamera i.
>

> Håber der er nogen der har nogle forslag...

Prøv at se tråden jeg startede den 24/4-2004 21.24
Jeg købte mig en Sony Ericson T610 og er yderst glad for den, og endnu en
gang tak til folk der hjælp med valget.

Kim Larsen

Fra : GJ

Dato : 02-05-04 17:27

>Prøv at se tråden jeg startede den 24/4-2004 21.24
>Jeg købte mig en Sony Ericson T610 og er yderst glad for den, og endnu en
>gang tak til folk der hjælp med valget.

Årh ... det var lidt pinligt for mig jeg sendte en næsten ens besked
uden at have opdaget din *s*

Det kan da være jeg også lige skal ind og læse om den, men i første
omgang vil jeg jo gerne lige høre om der er en super nokia... selveom
det ikke er et endegyldigt krav er jeg en af de tøser der gerne vil
kunne modtage alle de der bamse beskeder hehe ....

Har kigget lidt på mobilvalg og læst en del efterfølgende på
nettet....

Det er disse jeg har fundet frem til, (har ikke kigget på pris endnu
der falder nok nogen fra men det er ikke min første prioritet lige
nu...

Nokia 6100
Nokia 6610
Nokia 6220 eller 6230

Samsung E700

Sony Ericsson Z600

Mvh Gitte

Fra : Martin Vest Zielke

Dato : 02-05-04 18:21

> er jeg en af de tøser der gerne vil
> kunne modtage alle de der bamse beskeder hehe ....
Med de fleste nyere telefoner af andre mærker end Nokia kan du også modtage
Nokia billedbeskeder!

Fra : GJ

Dato : 02-05-04 18:43

>Med de fleste nyere telefoner af andre mærker end Nokia kan du også modtage
>Nokia billedbeskeder!

Jo men vel ikke de der "tegnede" bamser der er opbygget af streger.
tal etc? Mine venner der ikke har nokia kan ikke modtage dem fra mig.

Fra : Martin Vest Zielke

Dato : 03-05-04 08:26

> Jo men vel ikke de der "tegnede" bamser der er opbygget af streger.
> tal etc? Mine venner der ikke har nokia kan ikke modtage dem fra mig.

Nej, det kan man ikke.

Fra : Kent

Dato : 02-05-04 20:36

> [...]
> dem.
> Det er ligegyldigt om der er kamera i.
>

> Håber der er nogen der har nogle forslag...

Hej Gitte

Måske skulle du tage en Alcatel 735 med i dine overvejelser. Den
overholder dine krav, og kameraet er KLART bedre end fx i
Ericsson T610/T630. Jeg har set udskrift fra begge kameraer, men
du kan også bedømme selv her: http://www.sprites.dk/

Men igen - det kommer jo an på, hvad man lægger vægt på.
Fx er Alcatel 735 kun dualband - og den har ikke Java!!
Desuden har den "kun" 4096 farver - men med Alcatels
fantastiske skærm er det ALT nok, synes jeg!!

Jeg er ret vild med følelsen af kvalitet - og har du prøvet at have
en Alcatel 735 i hånden? Den udstråler simpelthen kvalitet, så det
basker. Aluminium! . Men Samsung har også nogle ret fantastiske
telefoner!! Alcatel kan ikke hamle op med fx Samsung E700 på
flere områder, men nu koster den altså også kassen - og kan du li´
clamshell-mobillos? Det kan jeg nemlig ikke!

Alcatel 735 er meget billig lige nu. Jeg får nok min ind ad døren i morgen.

Kig på www.mobilpriser.dk

Kent

Fra : TS

Dato : 03-05-04 08:34

> [...]
> Desuden har den "kun" 4096 farver - men med Alcatels
> fantastiske skærm er det ALT nok, synes jeg!!

Den har jo heller ikke T9 ordbog, vel?
Jeg har også en gammel Alcatel (501) og jeg ksal hilse og sige at det er
rigtig træls at skrive sms'er på den, det er faktisk til både at få grå hår
i hovedet for at miste det igen!

Jeg synes også 735 er en rigtig fed telefon, men manglen på T9 ordbog er en
meget stor fejl.

Forreste, hvad bruger den til at synkronisere med Outlook? infrarød eller
BT?

TS

Fra : Kent

Dato : 03-05-04 14:37

"TS" <nospam@tosch9.yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har også en gammel Alcatel (501) og jeg ksal hilse og sige at det er
> rigtig træls at skrive sms'er på den, det er faktisk til både at få grå

Jo - selvfølgelig har den T9 - ellers ville jeg ikke have købt den. Jeg
skriver
mange sms'er.

http://www.phoneyworld.com/handsets/phone.aspx?phone=alcatel_one%20touch%20735

Men jeg har så også prøvet at skrive sms'er med den, inden jeg købte
den. Lånte én af en kammerat. Jeg synes, den er rigtig god! .

Tror ikke lige du skal sammenligne 501 med 735!!!!

> Jeg synes også 735 er en rigtig fed telefon, men manglen på T9 ordbog er
en
> meget stor fejl.

Som sagt......... Den har T9

MEN - det er sgu mærkeligt, at de ikke skilter med det på producentens
hjemmeside!!! Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde den. Men T9 har den,
og Wap 2.0 med den seneste Firmware, som er installeret på den telefon,
jeg får.

> Forreste, hvad bruger den til at synkronisere med Outlook? infrarød eller
> BT?
>
> TS

Den har infrarød men ikke BlueTooth.

Kent

Fra : TS

Dato : 03-05-04 17:55

> Jo - selvfølgelig har den T9 - ellers ville jeg ikke have købt den. Jeg
> skriver
> mange sms'er.

Ok.
Så blev den telefon jo meget mere spændende. Så må jeg have undersøgt hvor
den er billigst.
TS

Fra : Kent

Dato : 03-05-04 21:36

> Ok.
> Så blev den telefon jo meget mere spændende. Så må jeg have undersøgt hvor
> den er billigst.
> TS

Jeg fandt den billigst hos www.monatel.dk.

69 kr. inklusiv fragt, + 75 kr. i efterkrav. Jeg fandt andre sider, hvor jeg
kunne betale med Dankort, men Monatel var alligevel billigst.

Det skal siges, at der i en ordrebekræftigelse fra Monatel fremgår, at
det er 69 kr. + fragt!!! MEN det fremgår af deres hjemmside, at det
er INKLUSIV fragt - og det vil jeg holde dem op på, hvis det bliver
nødvendigt. Det må jeg se, når den dukker op.

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 03-05-04 21:46

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er INKLUSIV fragt - og det vil jeg holde dem op på, hvis det bliver
> nødvendigt. Det må jeg se, når den dukker op.

PS: Det fremgår af Monatels hjemmeside, at telefonen ikke er simlåst,
selvom den købes med Telia Xpress! Det er jeg også spændt på at
se om er rigtigt, når jeg får den.

Vh
Kent