Fakturaer i Winfinans Pro?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-05-04 13:05

Hej gruppe!

Jeg håber, der er nogen som har erfaring med den opbygning, som Winfinans
bruger i sin Access database til lagring af data, og som vil hjælpe lidt.
Hvis I mener jeg er gået helt galt i byen med mit valg af gruppe, så kom
lige med et forslag til en gruppe, som er bedre - så smutter jeg videre med
det samme.

Lidt baggrundsinformation:
Jeg er ved at lave integration mellem Winfinans Pro og et hjemmelavet
webbaseret kundeadministrationssystem. I dette system vil jeg gerne give
mine kunder mulighed for at se og udskrive deres fakturaer, og have mulighed
for automatisk at oprette fakturaer, når kundernes abonnementer skal
fornyes.

Indtil videre har jeg fundet ud af, hvordan man opretter og henter
kundeoplysninger (de ligger i tabellen Adresser) samt opretter ordrer
automatisk (ordrer ligger i tabellen Handel_Ordre og ordredetaljerne i
Handel_OrdreDetail,) men jeg kan ikke finde den tabel, som indeholder de
færdige fakturaer.

Fakturaerne skal ikke genereres automatisk - jeg vil lave en automatisk
ordre, hvorefter jeg manuelt vil generere fakturaerne ud fra disse ordrer
med et enkelt klik fra Winfinans' ordremodul - fakturatabellen vil jeg
udelukkende læse fra, da oprettelse af en faktura højst sandsynligt kræver
mere end blot en INSERT i en fakturatabel - her tænker jeg posteringer på
den enkelte debitors konto, momskonti, salgskonti osv., så der kan opstå
nogle seriøse problemer, hvis man ikke får det hele med.

Og så spørgsmålet:
Er der nogen, som kan fortælle mig, hvilke(n) tabel(ler) Winfinans Pro 2000
bruger til at lagre sine fakturaer og fakturadetaljer i?

--
Mvh. Jesper