tabeller i CSS
Fra : Jesper

Dato : 02-05-04 12:49

2 spørgsmål:

1. I css har jeg sat tabellerne til at være 1px. Men hvad gør jeg
så hvis jeg på steder ikke ønsker mine tabeler synlige?

2. Selvom jeg har sat min tabel til 1px, så virker den tykkere i
"delingspunkterne" det vil sige i en tabel der er delt i flere
rækker eller søjler. Kan det ændres så de får samme tykkelse som
de udvendige rammer?

Har kigget lidt på css. tutorialen, men synes ikke jeg kan få det
til at virke.

På forhånd tak for jeres viden

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-05-04 13:02

Jesper wrote:
> 2 spørgsmål:
>
> 1. I css har jeg sat tabellerne til at være 1px.

Jeg tillader mig at gå ud fra, at du mener border om tabeller.

> Men hvad gør jeg
> så hvis jeg på steder ikke ønsker mine tabeler synlige?

table.uden{
border:none
}

> [...]
> "delingspunkterne" det vil sige i en tabel der er delt i flere
> rækker eller søjler. Kan det ændres så de får samme tykkelse som

table{
border-collapse:collapse
}

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Per Rasmussen

Dato : 02-05-04 13:27

Jesper wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> 2 spørgsmål:
>
> 1. I css har jeg sat tabellerne til at være 1px. Men hvad gør jeg
> så hvis jeg på steder ikke ønsker mine tabeler synlige?

indsætter border: none; i stedet for f.eks. 1px solid

> [...]
> de udvendige rammer?
>
> Har kigget lidt på css. tutorialen, men synes ikke jeg kan få det

Du kan indsætte en border tykkelse for hver enkelt side i "kassen",
prøv evt at kikke på:
http://www.meyerweb.com/eric/css/references/css2ref.html

'
PerR