password i mysql
Fra : rasmus carlsen

Dato : 01-05-04 22:32

Hejsa,

Har efter møge og besvær fået apache, php og mysql op at køre ... og det
virker! Men når jeg i localhost åbner phpmyadmin skriver den:
"Your configuration file contains settings (root with no password) that
correspond to the default MySQL privileged account. Your MySQL server is
running with this default, is open to intrusion, and you really should fix
this security hole."

Hvor sætter jeg brugernavn og kodeord på mine tabeller? Og er det andet jeg
skal vide om den slags?

ras

Fra : Martin Schyth

Dato : 03-05-04 09:58

I MySQL er der en tabel der hedder user, det er MySQLs brugerdatabase -
brug derfor følgende SQL sætning for at sætte dit rootpw:

UPDATE user set password=password('herskalditpasswordstå') where
user='root';

/Martin

Fra : Kim Andersen

Dato : 03-05-04 14:49

"Martin Schyth" <fumsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> brug derfor følgende SQL sætning for at sætte dit rootpw:
>
> UPDATE user set password=password('herskalditpasswordstå') where

Og så lige en 'flush privileges'

/Kim