document.write ..........
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 21:32

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor Mozilla ikke vil skrive de
sidste to variabler: uge + pr00 i dette:

Resten skrives ok.
Opera skriver også det hele.

www.photopress.dk/noindx/kalender/kalender.html

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-05-04 23:49

find clausen <> writes:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor Mozilla ikke vil skrive de
> sidste to variabler: uge + pr00 i dette:

Hvilken version af Mozilla. Min Mozilla FireFox 0.8 ser ud til at
vise det samme som min Opera 7.5b1. (I.e., jeg kan ikke reproducere
problemet ... men du har heller ikke forklaret problemet godt nok
til at jeg er sikker på at kunne genkende det!)

Jeg tror ikke det er det, men: Du har dette stående inden i et script
tag i en HTML side. HTML-standarden siger at et script tag afsluttes
af den FØRSTE instans af "</". Du har sådan en i </td>.

Du mangler også den påkrævede type-attribut på script-taggene.

Sørg for at HTML'en er korret (brug evt. en validator) før du forsøger
at rette scripts til. Det kan være det er en følgefejl af dårlig HTML.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 08:48

On Sun, 02 May 2004 00:49:15 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> Hvilken version af Mozilla.

Problemet er :

temp1 = 'temperature<br>sunhours<br>precipitation'

hvis jeg fjerner det ene <br> er der ikke noget problem,
men hvad er grunden til det ?

Mozilla bryder sig ikke om at der er fire linier i den celle ! (?)

Mozilla 1.6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113

Opera:
Version   7.50
Build   3733
--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 09:15

<lrn@hotpop.com> wrote:

> HTML-standarden siger at et script tag afsluttes
> af den FØRSTE instans af "</". Du har sådan en i </td>.

Har jeg prøvet, men det giver ingen fejl uden ....

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 02-05-04 11:00

find clausen <> writes:

> Problemet er :
>
> temp1 = 'temperature<br>sunhours<br>precipitation'
>
> hvis jeg fjerner det ene <br> er der ikke noget problem,
> men hvad er grunden til det ?

Bug?

> Mozilla bryder sig ikke om at der er fire linier i den celle ! (?)

Ok, problemet er altså at de to celler ved siden af denne fire-linjers
celle er tomme (ell. ser tomme ud), i stedet for at der står "week" og
"{eurotegn}uro"? (Du har stadig ikke beskrevet problemet så man er sikker
på at kunne genkende det ... det er en af de tre vigtige ting man skal
sige når andre skal hjælpe en med en bug).

Er det ikke lidt forvirrende at dobbeltskrive euro sådan? Tegnet alene
betyder jo Euro, så du skriver "Eurouro" :)

Jeg ser nu også problemet (hvis det er det) i Moz FireFix 0.8:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040206 Firefox/0.8

.... kigger på det ...

Det er et visningsproblem! Hvis jeg kigger i DOM-explorer'en, så kan
jeg se at begge celler har det rigtige indhold. Jeg kan også føre
cursoren hen over dem og se den skifte til en tekst-cursor. Man kan
bare ikke se teksten.

Efter lidt mere legen rundt foreslår jeg at du sætter et <br> efter week
og Eurouro. Så ser det ud til at virke (7-9-13).

Det ligner helt klart en bug, så gem en kopi af siden og rapporter det
til BugZilla.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 11:26

On Sun, 02 May 2004 11:59:58 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> [...]

> på at kunne genkende det ... det er en af de tre vigtige ting man skal
> sige når andre skal hjælpe en med en bug).
Nå, jeg troede man lige tjekkede det i ie og derefter i mozilla,
så ser man det jo ...

Det ser sådan ud i IE6:

www.photopress.dk/ie6.jpg

> Er det ikke lidt forvirrende at dobbeltskrive euro sådan? Tegnet alene
> betyder jo Euro, så du skriver "Eurouro" :)

Det er da meget almindeligt at skrive det på den måde

***

Jeg har komprimeret koden lidt så den nu ser sådan ud:

document.write('<td>'+md[0]+'<\/td><td
align="CENTER">'+uge+'<\/td><td>'+pr00+'<\/td>')

men selv med en ekstra <br> virker det ikke.

document.write('<td>'+md[0]+'<\/td><td
align="CENTER">'+uge+'<\/td><td>'+pr00+'<br><\/td>')

Der må højst være tre linier i første celle, hvis det skal virke i
Mozilla.

Der er ligegylding hvilket <br> jeg fjerne, så virke det.

--

find clausen
http://www.photopress.dk