toppanel og linkfarve
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 01-05-04 14:15

Hej gruppe

Jeg har lavet en tabel med to rækker, som jeg gerne vil have liggende i
toppen af min side, og som skal blive i toppen når man scroller ned ad
siden - ligesom man kan i et regneark - hvordan gør jeg det? Kan man
fastholde tabellen OG et "topbanner"?

I min tabel vil jeg gerne have, at skriften er "sort". Det har jeg sat ind,
men når jeg laver cellen om til "link" ændrer farven sig efter temaet.
Hvordan kan jeg fastholde farven som sort?

Jeg leget bare med ovenstående, derfor er det ikke uploaded endnu - håber
nogen kan svare alligevel.

Mvh

Pernille

--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-05-04 03:13

Se inline.

On Sat, 1 May 2004 15:14:44 +0200, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

> [...]
>toppen af min side, og som skal blive i toppen når man scroller ned ad
>siden - ligesom man kan i et regneark - hvordan gør jeg det? Kan man

Placer det i en div og positioner denne med CSS.

>I min tabel vil jeg gerne have, at skriften er "sort". Det har jeg sat ind,
>men når jeg laver cellen om til "link" ændrer farven sig efter temaet.
>Hvordan kan jeg fastholde farven som sort?

Modificer dit tema til at bruge den ønskede farve på links.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-05-04 07:48

--"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> Placer det i en div og positioner denne med CSS.

HVAD BETYDER DET? OG HVORDAN GØR JEG?

Mvh

Pernille

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-05-04 15:55

Start med at lære CSS. http://html.dk/tutorials/css/
Specielt lektion 8 og 14.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-05-04 09:28

> Modificer dit tema til at bruge den ønskede farve på links.

Jeg har ændret mit tema og gemt det som "kopi af solsikke" Jeg sætter dette
som mit nye tema, men det gemmes ikke? og når jeg går ind igen under tema
står den stadig til "solsikke".
Hvad gør jeg galt?
(jeg bruger PF2000)

Mvh
Pernille

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-05-04 15:58

Prøv først at vælge intet tema og derefter det nye tema.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-05-04 17:10

> Prøv først at vælge intet tema og derefter det nye tema.

> HEJ IGEN

Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke når jeg forsøger at ændre i mit
tema. Nu har jeg prøvet at uploade?
Vil I prøve at se, om I kan finde fejlen?

Mvh
Pernille

www.pernille-kennet.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-05-04 00:40

Du har kun sat det nye tema på index.html. du skal sætte det på hele
sitet.

Det ser iøvrigt ud til at du er gået bort fra frames (glimrende ide),
men du skal også lige huske at fjerne basetarget fra headeren.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 04-05-04 07:12

> [...]
>
> Det ser iøvrigt ud til at du er gået bort fra frames (glimrende ide),
> men du skal også lige huske at fjerne basetarget fra headeren.

Hej igen

Jeg har sat kryds i "gælder alle sider" inde hvor jeg redigerer tema - er
det ikke nok? Skal jeg ind på hver enkelt side og rette temaet?

Jeg ved ikke hvordan jeg fjerner "basetarget fra headeren" *s - jeg ved
ikke, hvad det betyder - kan du hjælpe?

mvh

Pernille

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-05-04 16:33

Se inline.

On Tue, 4 May 2004 08:11:54 +0200, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

>Jeg har sat kryds i "gælder alle sider" inde hvor jeg redigerer tema - er
>det ikke nok? Skal jeg ind på hver enkelt side og rette temaet?

Hvis du tidligere har sat tema på med "This page only" skal du ind på
hver side og sætte dem til "Use web default". Så vil de bruge det tema
der er sat for hele sitet.

>Jeg ved ikke hvordan jeg fjerner "basetarget fra headeren" *s - jeg ved
>ikke, hvad det betyder - kan du hjælpe?

Søg og erstat i html vil gøre det.
Søg på <base target="hovedramme"> og erstat med ingenting(du skal ikke
skrive ingenting men lade feltet være tomt).
Vælg alle sider.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 07-05-04 09:21

> Hvis du tidligere har sat tema på med "This page only" skal du ind på
> hver side og sætte dem til "Use web default". Så vil de bruge det tema
> der er sat for hele sitet.

Mit tema står øverst som "standard" =´(standard)Pernilles tema, og jeg
vælger dette. Går jeg ind igen står "solsikke" som valgt. Jeg har prøvet i
hmtl at rette til "Pernilles tema" i stedet for "sunflower", men så bliver
min baggrund hvid, og det ser ud som om der ikke er valgt noget tema. Retter
jeg mon det forkerte sted? Andre gode forslag til, hvorfor det bare IKKE vil
virke????

> Søg og erstat i html vil gøre det.
> Søg på <base target="hovedramme"> og erstat med ingenting(du skal ikke
> skrive ingenting men lade feltet være tomt).
> Vælg alle sider.

Nu har jeg gjort det - hvad er forskellen??

Mvh

Pernille

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-04 12:52

Se inline.
On Fri, 7 May 2004 10:21:12 +0200, "Pernille og Kennet"
<anonymos@noplace.dk> wrote:

> [...]
>jeg mon det forkerte sted? Andre gode forslag til, hvorfor det bare IKKE vil

For tiden kører du med temaet kopi-af-solsikke1. Du kan ikke have et
tema med et mellemrum i navnet så Pernilles tema vil ikke virke. Men
jeg ser at du har fået links til at være sorte som du ville.

>Nu har jeg gjort det - hvad er forskellen??

Du har kun erstattet "hovedramme" og det erstattede du med et
mellemrum i stedet for ingenting som jeg skrev. Så du må på den igen.
Søg på <base target=" "> denne gang og erstat med ingenting.
Forskellen bagefter vil være at links ikke længere åbner i et nyt
browser vindue som nu.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-05-04 16:25