Send gz-fil
Fra : Kasper Johansen

Dato : 01-05-04 13:14

Hej gruppe.

Jeg sidder og leger lidt med at smide nogle billeder ind i en gz-fil.

Selve formålet med dette er at brugeren kan downloade en masse billeder og
derfor skal files ikke gemmes på disken. Jeg har derfor lavet en
download.php-fil. Jeg sender i denne et par headers så jeg er sikker på at
browseren vil downloade filen.

Jeg har prøvet at bruge "gzcompress"e filernes indhold men det virker ikke.
Jeg tror at det er fordi der skal være headers og sådan på filen. Er der
nogen der har et foreslag til hvordan dette kan gøres?

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-05-04 14:02

Kasper Johansen skrev:

> Jeg sidder og leger lidt med at smide nogle billeder ind i en gz-fil.

gzip alene er ikke nok. Skal du komprimere mere end én fil, skal du først
gemme filerne i en tar-fil og dernæst gzippe den. Det kan gøres i ét hug
med http://pear.php.net/package/Archive_Tar

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-05-04 14:06

Jonas Koch Bentzen skrev:

> gzip alene er ikke nok.

....og så komprimerer bzip2 i øvrigt langt bedre i de fleste tilfælde. At
folk stadig bruger gzip, er for mig uforståeligt. Argumentet er typisk, at
der findes nogle systemer, hvor bzip2 endnu ikke findes - men mig bekendt
findes bzip2 som standard på alle moderne Unix-varianter (+ Windows), og
det er open source ligesom gzip.

Ligesom med gzip kan man ikke gemme flere filer i én bzip2-fil - derfor
pakker man først filerne med det ukomprimerende pakkeformat tar for dernæst
at komprimere tar-filen med bzip2.

Førnævnte http://pear.php.net/package/Archive_Tar understøtter også bzip2.

--
- Jonas Koch Bentzen