Cybercity, to computere og forbindelse fry~
Fra : N. Christensen

Dato : 01-05-04 12:49

Ja, subj.

Har CyberCity Cisco 677, 3Com Hub, en alm. computer og en stationær.

Problemet er at det er ligesom forbindelse fryser på den bærbare. Nå jeg
sidder og browser rundt, så får jeg at vide at siden ikke eksistere lige
pludselig. Og så er det lige meget om et er Google eller hvad det er. Men
samtidigt kan jeg være fint online på MSN, ICQ og IRC osv. Ingen problemer.

Min bærbare hedder 10.0.0.2 internt, og den stationære hedder 10.0.0.3. Jeg
har i routerne forwardet disse porte:

set nat entry add 10.0.0.3 20 0.0.0.0 20 tcp
set nat entry add 10.0.0.3 21 0.0.0.0 21 tcp

set nat entry add 10.0.0.3 80 0.0.0.0 80 tcp
set web port 8080

write
reboot

Men det burde vel ikke have noget med at gøre, at forbindelse dør på den
bærbare i perioder? Hvad kan der være galt? Jeg har checket XP's firewall
og kører ikke ZoneAlarm eller lign.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.