Køb af ekstraudstyr til Canon Ixus
Fra : Chris

Dato : 01-05-04 11:28

Hej

Jeg overvejer at købe følgende ekstraudstyr til mit Canon Ixus 400 kamera:

Canon SC PS300 - Blødt hylster ( til digital-fotografiapparat ) -
kunstruskind

CANON
Canon NB 1LH - Kamerabatteri - genopladelig - Li-Ion x 1 - 840 mAh

Er fundet hos www.itbutikken.dk

Så mangler jeg bare et Compact flashkort på endten 256mb eller 512mb.

Er der nogen der kan anbefale mig et?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, når jeg køber Compact
flash kort, såsom hastighed, mærke, etc. ?

--
Mvh. Chris

Fra : Anders Pedersen

Dato : 01-05-04 22:12

On Sat, 01 May 2004 12:27:40 +0200, Chris wrote:

> [...]
>

> Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, når jeg køber Compact
> flash kort, såsom hastighed, mærke, etc. ?

Forkert gruppe
dk.fritid.foto
er den rigtige

Fra : Kenneth

Dato : 02-05-04 17:16

Chris wrote:

> Jeg overvejer at købe følgende ekstraudstyr til mit Canon Ixus 400 kamera:

Jeg blev for et par måneder siden ejer af selvsamme model kamera - lækkert
legetøj. ;)

> Canon SC PS300 - Blødt hylster ( til digital-fotografiapparat ) -
> kunstruskind

Den kostede ca. 400-450 der hvor jeg købte mit kamera - jeg valgte en
Loewepro nylontaske, som virker til at være bedre kvalitet, beskytter meget
bedre og har plads til et ekstra CF-kort og batteri og kostede ca. 200.
Jeg tror man betaler RIGTIG MEGET for at Canon har syet deres mærke på den
originale taske.
Det er i øvrigt denne model:
http://lowepro.com/pages/series/rezo/rezo30.html

> CANON
> Canon NB 1LH - Kamerabatteri - genopladelig - Li-Ion x 1 - 840 mAh

Igen så jeg på prisen og var ved at falde bagover (er det ikke omkring 600
kr?).
www.batterier.dk har uoriginale Ixus batterier (vistnok fra Panasonic), så
jeg købte et til ca. 200 bobs. Det fungerer indtil videre akkurat ligeså
godt som det originale mht. opladningstid og holdbarhed pr. opladning.

> Så mangler jeg bare et Compact flashkort på endten 256mb eller 512mb.
>
> Er der nogen der kan anbefale mig et?
>

> Er der andre ting jeg skal være opmærksom på, når jeg køber Compact
> flash kort, såsom hastighed, mærke, etc. ?

Jeg valgte et (af de billige) Sandisk 256 MB fra Computer City til 500 dask.
Det er ikke et ultra high speed eller noget i den retning, men Ixus 400 kan
alligevel ikke tage billeder særlig hurtigt - mener at det er 1.5
billede/sek og det kan kortet sagtens følge med til.

Jeg tror ikke du kommer til at mærke forskel på et almindeligt CF kort og et
Ultra high speed kort med et Ixus kamera, og så kan man lige så godt gå
efter de billige (eller få et større kort).

Det er også min mening at Isux kameraerne er til point-and-shoot foto, dvs.
feriebilleder og lign. og at man ikke bør købe dem hvis man har mere
krævende fotobehov, som "hurtig fotografering" eller mange billeder pr.
sekund, som f.eks. bruges af sportsfotografer. Derfor stiller de heller
ikke de største krav til memorykortets hastighed osv., men det er bare min
mening.

FUT: dk.fritid.foto
--
Mvh Kenneth