Abit KT7-Raid kører kun 750 mhz med 1 ghz ~
Fra : Valle

Dato : 01-05-04 11:15

Hej

Er der en der kan fortælle mig hvorfor jeg kun kan køre 750 mhz med en 1 ghz
athlon på dette kort

Jeg kan fint stille den til 1000 mhz i bios, men den kører stadig kun 750
mhz i windows

Fra : Zulu

Dato : 01-05-04 14:03

Valle wrote:
> [...]
> en 1 ghz athlon på dette kort
>
> Jeg kan fint stille den til 1000 mhz i bios, men den kører stadig kun

Går ud fra at det er multiplieren du prøver at ændre? Hvis den er låst vil
det ikke have nogen effekt at ændre den. Du skal derimod ændre din FSB fra
100 -> 133, så skulle det køre.

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 14:10

Zulu wrote:

> Du skal derimod ændre din FSB fra 100 -> 133, så skulle det køre.

Det er et KT7 og ikke et KT7A, så det kan han ikke..

Fra : Zulu

Dato : 01-05-04 14:41

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Det er et KT7 og ikke et KT7A, så det kan han ikke..

Så er der ikke andet at gøre end at lade den køre som den gør, eller begynde
at udskifte en af delene.

Zulu

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 14:46

Zulu wrote:

> Så er der ikke andet at gøre end at lade den køre som den gør, eller begynde
> at udskifte en af delene.

... eller låse den op. Svjh er det en af dem man kan bruge
blyantstricket på.

Fra : Zulu

Dato : 01-05-04 14:47

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> .. eller låse den op. Svjh er det en af dem man kan bruge
> blyantstricket på.

Jeg tror bare at jeg går i seng igen... Jeg bliver jo fuldstændig pillet ned
i dag!

Zulu

Fra : Valle

Dato : 01-05-04 15:08

Findes der et link til at låse den op ? evt et billede af hvordan det gøres
?

Mvh Jack

Fra : Valle

Dato : 01-05-04 15:43

Efter at have "sovet" lidt, vågnede jeg op og fandt dette link under mine
egne foretrukne !

http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/workshop/socketa/socketa_resistors.html

Det er en fed side om hvordan man låser en AMD cpu op og sætter multipli, og
det virkede, jeg brugte blyanten på alle L1 punkterne - og nu kører
computeren 1ghz - fedt !

Tak for hjælpen til "opvågningen"

Mvh Jack Vallentin - Juelsminde.